17 februari 2012

Athena


Min sötis hade maskerad på dagis igår och valde själv ut sin kostym på Buttericks. Det blev gudinnan Athena och hon kände sig så fin. Det är hennes finaste klänning enligt henne själv. Härligt när det blir lyckat!

Idag är det dock inte riktigt en lycklig tjej här hemma. Hon känner sig inte alls piggelin och jag vet inte om det beror på att hon kom väldigt sent i säng och kanske inte har sovit så bra? Vi får helt enkelt skjuta på dagens planer ett tag och se hur det hela utvecklar sig. Det skulle vara jättetrist om vi tvingas ställa in kalasen för pappa J ska jobba många helger framöver så då blir det uppskjutet en bra bit in i framtiden...

Februari det här året har varit värre än någonsin tycker jag! Eller är det bara jag som tycker det? Influensa och magsjuka som florerar samtidigt. Vi har aldrig varit så mycket sjuka i vår familj tidigare och vi har ändå klarat oss bra tycker jag jämfört med många andra.

Nehej, nu ropar min loppa och det är dags att försöka få den lilla skrutten, som verkar ok idag, att somna en stund. I´ll be back!

6 kommentarer:

Russin sa...

hej hopp..

vilken fin liten gudinna ni har, ursöt!!! och kul med lite annat än en "vanlig" prinsessa .. :)

Håller med dig ang sjukdomar i år.. men det kanske är för jag själv har åkt på den värsta influensan ever .. :( och det går sååå seeeg att bli bra.. visst jag blir bätre men det går så sakta fram..

kramisar

Tina sa...

Åh så fin hon är!!! Stackarn som inte mår riktigt bra, jag håller tummarna för att det "bara" är trötthet så att ni kan ha kalas i helgen. Klart vi ska ses ngn gång! KRAM!

CiliaH sa...

Vilken sötnos! Förstår verkligen att hon gillar den klänningen!

Ja, det verkar verkligen extremt med alla sjukor i år. Helt bisarrt. Vår familj har överlag klarat oss hyfsat, det är ju Emil som haft det värst och på hans mammas håll hela familjen.

Håller tummarna för att det bara är trötthet.

KRAM

Maria sa...

Åh så fin hon är!! Förstår att hon är nöjd:-)
Vad tjatigt att hon känner sig krasslig. Hoppas att det beror på för lite sömn så ni kan ha kalasen som planerat!

kram kram

Therese sa...

Detta var nog den sötaste gudinna jag någonsin sett <3 Så fin!!! Å ja, sjukorna som härjar nu är itne roliga, hoppas det ger med sig å mars blir bättre! KRAM

Maria sa...

HaHa, ja någon måste gå mot strömmen:-)
Som det är idag är jag bara inne halvtid på kontoret, vilket har varit kanon eftersom fröken vår har haft det lite tufft med starten i skolan. Men framöver känner jag att jag behöver komma ifrån vårt egna & få jobb lite för mig själv.
Vem vet, det kanske kommer kännas hel knasigt men jag får prova:-)
Hur är det med tjejen din, någon förändring?

kram kram