22 februari 2012

Ännu en dag

Efter en natt med otroligt mycket hosta från den lilla damen, vilken också klagade på magont det första hon gjorde när hon vaknade, så blev det ett besök hos husläkaren.

Jag kände mig tveksam till att åka dit, dels för att jag inte trodde att de skulle göra något, dels för att febern gått ner något idag, men eftersom L nu klagat på magen så många dagar så ville jag inte ignorera det helt. Om det skulle visa sig vara något sedan så skulle jag inte förlåta mig själv. Fast både J och jag tänkte att det magonda nog nu kan vara träningsvärk av allt hostande.


Självklart var inte vår läkare där utan det blev en annan och han klämde lite på L:s magen men kollade i princip inget annat. Jag tjatade till mig lite hostmedicin iaf, så vi fick iaf med oss något efter besöket. Om vi nu inte fick med oss några andra sjukor hem... vi verkade ju otroligt nog ha klarat oss efter besöket på barnakuten i helgen. Nästan så att jag skulle ha köpt mig en lott när jag ändå var ute idag!



Efter besöket hos läkaren fick L nuggets, som hon önskade. Nu när hon klagar på magont och illamående och inte vill äta så mycket så är jag glad över nästan vad som helst som hon vill äta.

Lillebror är upphämtad efter en stund hos pappa på jobbet, vi har alla tre fått mat i magarna, lillebror sover en stund och L och jag passar på att måla naglarna. Hon hade gladeligen kollat på tv hela dagarna men det känns inte riktigt bra, speciellt inte nu när hon faktiskt inte är lika febrig längre.

Och på tal om nagellack - en i-landsfråga - tycker att det var ett tag sedan ;-) - jag tycker att även om jag har överlack på två lager färg så blir topparna på naglarna avskavda efter bara en eller ett par dagar. Hur gör alla för att ha så snygga naglar i flera dagar?? Om man inte fixar dem på salong vill säga?

7 kommentarer:

Therese sa...

Mina naglar håller sig aldrig snygga med färg så här blir det bara glanslack... Å självklart ska hon få sina nuggets o mdet är nått hon nu vill äta. Hoppas hon blir bra <3 KRAM

Tina sa...

Åh vad tjatigt med dessa läkare som inte tar en på allvar. Hoppas iaf att hostmedicinen hjälper skruttan! KRAM!

Maria sa...

Klart att hon ska äta nuggets, bara hon äter så.
Hoppas nu att hostmedicinen gör lite nytta!
Såg ditt mail, skönt att ha allt bekräftat & klart:-)

kram kram

CiliaH sa...

Skönt att hon också fått hostmedicin! Får man bara sova ordentligt, kan man ju få en chans att bli bättre.
Matilda blev piggare ikväll igen, så vi hoppas att det håller i sig. Fick till och med i henne lite välling!
Jag målar mina naglar stup i ett för att de ska se ordentliga ut... Man kanske borde gå och få de fixade, så man slapp det ständiga pilleriet.

KRAM

Veronica sa...

Usch ja dessa sjukdomstider. Hoppas det blir bättre. Vad det gäller naglar så finns det klisterstripes på KICKS i olika färger. Det är långa klisterlappar som man klistrar på nageln och sen klipper/filar man man bort det som är för långt. Sitter superfint minst en vecka. Man kan köra genomskinligt lack ovanpå så håller det extra bra. Färgen behöver ju inte torka heller så jag tycker det är en suverän lösning. Lycka till.

Fnulan sa...

Men lilla lilla fina sötnosen!! Hoppas att det vänder snart.
PUSS

Linda sa...

Skönt att få kolla upp henne iaf, hoppas hon mår bättre nu, Kramar