24 januari 2012

Sjukdag

Nej, skulle aldrig ha skrivit att övriga familjen klarat sig... För inatt var det pappa J:s tur. Fast nu med facit i hand, när vi vet att även en av våra anställda är dålig och var det även igår på jobbet, så är det nog en ny bacillusk som gjort intrång i vår familj. Nu får vi se hur många offer just denna varianten skördar... So far bara J.

Det har varit strålande väder idag så det var skönt att vara utomhus ett tag. På promenaden med D såg jag en hel drös med ekorrar som sprang i ett träd. Eller mellan träden för fy bubblan så de kan hoppa de små rackarna!

Annars har det varit en grymt långtråkig dag. Jag har inte orkat ta mig för att göra något, förutom att laga mat och tvätta lite. L har gärna bara kollat på tv, för pappa har ju ändå legat på soffan. R har varit lite missnöjd så fort jag inte varit i samma rum så jag har känt mig något förhindrad att göra något vettigt. Humöret är inte alls på topp, förmodligen både pga sömnbrist då J varit uppe mycket, plus att jag haft R i sängen två nätter i rad nu pga att hans näsa runnit lite och han vaknat 78 gånger i sin egen säng tills jag gett upp, och på grund av uttråkning. Att både dagens och morgondagens planer gått i stöpet hjälper säkert också det trista humöret på traven.

Nu ska jag försöka göra lite nytta här vid datorn innan R med stor sannolikhet vaknar. Jodå, negativ, det är jag idag det!

5 kommentarer:

Östblomman sa...

Ibland måste man ha sämre dagar för att uppskatta de bra! En klyscha, men ack så sant :). Hoppas du känner dig bättre imorgon!

Kramar

CiliaH sa...

Usch och fy för mer magsjuka :( hoppas nu att det inte går igenom er allihop bara.
Det var ju härligt väder idag och själv att man och kastade längtansfulla blickar ut genom fönstret :) nåja, snart lov igen och då kan man ju hoppas på fint väder och tid över ;)

Sv: det är ju så lätt för mig att hitta en halvtimme till min kb, på kvällen när Matilda somnat. Har ju inga små småbarn längre som kräver en massa av mig. De stora är förvisso krävande de med, men på ett annat sätt :) men å andra sidan, hade jag inte haft mina kettlebells hade jag förmodligen inte tränat så här!

Hoppas du får sova gott i natt!

CiliaH sa...

Och en kram skulle också varit med :)

Kram

Fnulan sa...

Jag är också sjuk idag.. sjuk i huvet ....

Linda sa...

Nämen fy, inga fler sjukor nu!
Hoppas ni andra inte åker på det nu bara,

SV: var till läkaren för trycket i dag igen och nu var det en ny teori på vad det kunde vara, magsår, men vi får se, jag vet inte alls längre:(
Kramar