30 maj 2011

Utomhusbus

Idag har fina C varit här med sin dotter F och hälsat på. Vi har varit ute stora delar av dagen och det känns bra. Jag inser att jag är ganska dålig på att vara utomhus, har alltid en massa att fixa med inne. Och den sista tiden har jag varit jättedålig på att ta mig tid till barnvagnspromenader.

Idag har vi varit på en lekplats och L och F fick leka av sig lite, lunch ute på uteservering (läs kebaberia), och lite bus hemma i trädgården. Vi har hunnit prata mucho mellan varven och både L och jag är nog lite lagom trötta nu. Tyvärr har jag fått ont i halsen, men det är ju ofta så när det varit lite mycket ett tag och jag slappnar av. Hoppas att det inte blir mycket mer än så för det finns inte tid till att vara krasslig. Ska dock försöka ta det lite lugnt här tis och ons också så att förutsättningarna är de bästa.

J jobbar gräsligt mycket denna veckan eftersom den stora flytten går på torsdag så jag har ingen aning om när han kommer hem ikväll. Nu är det dags för L att ta en dusch och sedan saga i sängen så att hon förhoppningsvis somnar i bra tid. Jag kan absolut tänka mig en stund i soffan med Brothers & Sisters och eventuellt en skål popcorn...

6 kommentarer:

Östblomman sa...

Krya på dig, hoppas verkligen att halsontet går över blixtsnabbt! Va roligt att dopet blev lyckat och vilka finfina presenter du fick på Mors dag :). Alltid välbehövligt med lite personlig omvårdnad :).

Kram

Tina sa...

Låter som att ni har haft en toppendag idag gumsan! Hoppas att det onda i halsen försvinner snabbt. KRAM!

Rebecca sa...

Godkväll fina du!
Vilken härlig dag ni haft. Våra tjejers dagis har varit stängt för planering idag och det var H som tog ledigt, önskar att jag med kunnat vara hemma och njuta av det fina vädret och familjen.

Jo, vi har en del närbilder på tjejerna och hade jag förstorat upp alla hade jag nog fyllt väggarna. Har två favoriter i förstoringar som hänger i vardagsrummet.

Spelet vi spelar heter L.A noire, och är super roligt.

Hoppas ditt halsont försvinner. Krya på dig.

Kram Rebecca

Pernilla sa...

Kunde du somna om en stund?
Natten här var lite bätre. Dock vaken en stund men inte lika länge.

Här måste vi gå ut varje dag och leka. Går jag inte med går liten ut själv. Är ganska tacksam för att han drar ut mig med.

Hoppas du kan ta två lugna dagar nu så du inte blir sjuk.

Kram

Therese sa...

Med en sådan aktiv dag får man absolut titta på bra tv och äta popcorn!

Fröken Isakson sa...

Låter som en pefekt avslutning på dagen :D,kram