07 mars 2011

Sömn och napp

Helt otroligt att jag kan känna mig pigg efter så många dygn med så lite sömn. Fast jag ska inte alls klaga, för lilla R är än så länge en väldigt enkel bebis. Peppar, peppar... Han sover väldigt mycket om dagarna och jag är nästan lite nervös över det, men jag antar att man glömmer fort... Inatt har han sovit riktigt bra och vi har inte ammat så otroligt många gånger, utan det har blivit lite sömn mellan varven.

Vid halv åtta åkte maken och dottern hemifrån och R och jag somnade om. Jag vaknade vid 10!!!! Och R sov vidare så jag hann med en dusch, påklädning och tom att bre ett par mackor innan han vaknade. Härligt! Det kan jag vänja mig vid :-)

På bb rekommenderar man att man väntar 1-2 veckor med napp, men med tanke på den här lille killens sugbehov så orkade jag inte vänta så länge... Jag får väl förutsätta att eftersom han fått amningen att funka på båda brösten så har han fattat galoppen där och det ställer förhoppningsvis inte till allt för mycket bekymmer med napp. Annars får jag ju skylla mig själv..

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Oh så söt.
Vilken perfekt unge du fått på alla sätt.
Njut!

Idag måndag var ditt behov av en pepparlista kanska liten kan jag tro. Kul att du skrev ändå.

Kram

Rebecca sa...

Han är ljuvlig, helt underbar!
Så skönt att han redan skaffat sig bra sovrutiner, sådant gillas som nybliven mamma..hihi.
Grattis till er fina lilla kille.

Kram Rebecca

Åsa sa...

Grattis vilken guldklimp!!
Man glömmer fort hur små de var eftersom man har de stora hela tiden o jämför med. Han ser så nöjd o fin ut o det där med napp kan man väl ta med en nypa salt...
Grattis igen!! Kram

Wojtan sa...

Men gud sicken liten sötis.
Man glömmer så fort hur små de faktiskt är. Ljuvligt!

Kram Åsa

Mamma Russin sa...

hej gumman..
jisses vilken liten söööt prins ni fått.. :) urfin lill kille..

har läst ikapp lite här nu.. har jobbat ett par dagar nu och då blir bloggläsningen lite efter.. :(

skönt du fick en ny bilstol och skönt att du får duscha i goda ro..:)

KRam