08 mars 2011

Problem med bilstol

Idag var det dags för det första besöket på bvc och det gick bra. Lillkillen hade börjat öka i vikt igen efter den "obligatoriska" nedgången på bb. Allt såg bra ut, och igår ramlade navelsträngen av (skönt, för den luktade skunk!) så det kändes bra att få det kollat också.

Det som gick mindre bra var när jag skulle sätta R i bilstolen (babyskyddet). Det är J som gjort det de två gångerna tidigare då vi använt bilstolen. Jag kunde inte röra handtaget på bilstolen, det satt liksom fast i ett läge. Jag kände mig så jäkla korkad som inte fick rätt på det. Jag ringde maken för att kolla att jag inte missade någon knapp eller så. Svettig fick jag sätta R i bilen, med handtaget i nästan rätt läge och åka till bvc. Jag kände mig som en usel mamma som inte ens fick rätt på bilstolen...

Väl hemma igen läste jag igenom bruksanvisningen och det stod inget om mitt problem. Jag googlade (så klart!) och hittade någon som varit med om samma problem och insåg då att jag skulle få åka till Babyland och be dem hjälpa mig. Det kändes inte helt rätt att sätta R i bilen då handtaget inte var i "rätt" läge, men vad skulle jag göra?? Var tvungen att åka och hämta L på dagis.. Det resulterade i en ny stol - som det inte var några problem att ändra handtaget på! Frågan är nu om det är ett vanligt fel och isf får jag verkligen hoppas att det inte händer igen.

Inga kommentarer: