06 februari 2011

Bus, present och gravidhjärna

Idag har L varit på barnkalas på den lokala busfabriken. Puh! Supersmidigt att slippa ha hem en massa barn, fixa mat till alla, godispåsar till alla, eventuella aktiviteter och sedan städa när alla gått hem. Meeen, ah, vilken ljudnivå! Jag är helt slut efter 2,5 timmar där och jag satt mest rakt upp och ner på en stol. Gissar att alla barnen kommer att sova gott i natt efter allt bus.

Nästa helg är det dags för ännu ett kalas och för att slå två flugor i en smäll så köpte vi födelsedagspresent till både dagens fördelsedagskille och nästa helgs födelsedagstjej i fredags. Idag fick jag dock veta att nästa helgs födelsedagsbarn inte alls gillar att leka med dockor av någon sort, och vi har köpt en Moxie-docka.. Ahh! I-landsproblem! Nu måste vi iväg till leksaksaffären igen och försöka hitta på något nytt. Lite svårt är det allt när man inte riktigt känner barnet, utan det är en dagiskompis, och det inte ska kosta så mycket. Och som sagt, jag vill gärna ha det avklarat, både eftersom det är L:s farfar som ska ta henne till kalaset nästa helg då jag själv planerar att vara i Gbg för mello, och eftersom man inte riktigt vet vad som händer på den här bebisfronten.

På tal om bebis så är nu hela vagnen tvättad, iaf de delar som går att plocka av och stoppa in i maskinen. Igår försökte jag mig på att sätta "ihop" vagnen som den ska vara med hårdliften i - och jag får inte ihop det! Det är pinsamt! Jag menar, hur svårt kan det vara? Det är en Brio Kombi, så den ska liksom bara fällas ner och líften ska sättas i... Meeen... vagnen blir liksom lite för lång tycker jag.... Ha ha, får väl skylla på gravidhjärna eller något och kommer förmodligen att skratta åt mig själv när J kommer hem och - förhoppningsivs - minns hur det ska vara!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Visst är det smidigt med kalas på dessa Bushus. Har själv haft det en gång. Barnen älskar det med så alla vinner liksom.
Huset skrivs på på fredag och då är det VÅRAT. Åker till Gbg på torsdag och stannar en vecka. Sportlov så passande.

Vagnar är inte logiska tycker jag. Har själv ofta problem med de. Ta en pause och försök igen.

Skönt att humöret är lite bättre.
Kram

Frida-FantastiskaMamman sa...

Haha kan tänka mig att du blev lite smått frustrerad av barnvagnsihopsättandet ;)

Ja du med tre små tjjer blir det MÅNGA kalas och det gäller att hålla reda på vem som ska vart och till vilken kompis inköpta paket ska haha..

Ha en fin måndag vännen..
Kram<3