19 november 2010

Gaga

Hemma igen. Mini i magen gjorde inget större väsen av sig under konserten och vi hade superbra platser! Fick inga bra bilder alls med mobilen dock, hittar verkligen inte alls några inställningar för iPhonen..

Konserten var bra, det känns kul att ha sett en så stor artist som Gaga, men herregud vad hon är freaky!!! Det var lite för mycket emellanåt.. Men shit vilken sångröst hon har - det var lite oväntat för min del!

Eftersom jag tycker att Lady G har lite Madonna-komplex och mycket påminner om den gamla popdivan så måste jag jämföra med just Madonnas konsert förra sommaren, som var riktigt dålig i jämförelse! Gaga hade ganska mycket kommunikation med publiken. Det roliga, eller patetiska är mer rätt ord, var att så fort Gaga sa "Sweden" så skrek hela publiken rätt ut! Som om det var såå stort att hon sa ordet Sweden liksom.. Gång på gång upprepade detta sig och sedan har jag lite svårt att förstå tjejerna och killarna som stod längst fram och grät när Gaga pratade om att vi är som vi är och att vi ska vara stolta över det, vi är födda så. Vaddå? Fattar inte varför de grät? Träffade hon så rätt med vad hon sa och är det verkligen ingen annan som förstår dem? Börjar jag bli gammal som inte förstår det här?

Men som sagt, det var en bra konsert och jag är glad att jag har fått se denna provocerande popdiva i verkligheten!

5 kommentarer:

Rebecca sa...

Vad roligt att konserten var bra och att hon hade god kommunikation med publiken. Det brukar göra konserter ännu bättre.
Det där med skrikandes och gråtandes tonåringar när artisterna kommer ut på scenen eller pratar med dom har jag heller aldrig förstått. Men måste erkänna en högst pinsam sak.
För 7 år sedan var Henric, jag och några vänner och såg Westlife, en typisk pojkgrupp men med otroliga röster och kanonlåtar. Flera timmar utanför i all väntan stod tonårstjejerna och skrek långt innan artisterna ens landat i Göteborg. Jag minns att jag blev irriterad över all hysteri och 100-tals bölande brudar. När vi väl kom in och hamnade längst fram vid scenen och grabbarna till slut kom ut, sträckte min personliga favorit fram handen mot mig och jag...ja jag gjorde det pinsammaste ever. Jag började böla precis som tonåringarna och fick astma-anfall. Vet inte varför, jag var inte en hysterisk fan men det var nog dunket som gick rakt in i hela kroppenn och känslan av att någon "sjöng för mig". Hahaha, gissa om jag fått höra detta ett antal gånger efteråt, speciellt eftersom jag gjorde narr av brudarna tidigare under dagen.

Sklnt att du hade en trevlig kväll iallafall och fick komma hemifrån en stund. Bra muusik piggar alltid upp.

Ha en fin dag.

Kram Rebecca

MammaMorran sa...

Nu är tävlingen om halsbandet avgjord!
Kika in och se om Du vann!
Ha en fin lördag & Tack för att Du var med och tävlade!
Kram
MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

HUSnrNIO sa...

Låter som en bra konsert och det är ju mäktigt att vara med om stora artister live. Grattis till vinsten av halsbandet. Ha en bra lördag.

Ingela la la sa...

Coolt att ha vart på Gaga tycker jag :)

Therese sa...

Kan tro att de var en upplevelse, å jag gillar din idé att lämna kvar nått gömt till de som flyttar in efter en :-) Ha en toppen kväll <3