12 juli 2010

Sjörövar Fabbe...

Har sovit med en bordsfläkt ståendes vid fotändan av sängen hela natten. Har vaknat upp ett par gånger och funderat på om det regnat, men det var bara fläkten som lät.. Det verkar bli en grymt varm dag idag och jag hoppas verkligen att ac:n på jobbet funkar. L får följa med till jobbet idag också eftersom det är så få barn på dagis och ingen av hennes fröknar. Håller tummarna att hon sköter sig..

För att beta av min lilla minneslista så var det alltså i torsdags dags för oss att bege oss iväg på en liten minisemester tillsammans med våra goda vänner E & T och barnen I och A. Det var inte superfint väder, men det var vi beredda på. Vad vi kanske inte var helt beredda på var att både I och jag blev sjösjuka där vi satt i vår båt mitt ute på havet och inte såg land i någon riktning.. Jag kände mig illamående ganska länge och försökte stå emot. Jag har väldigt lätt för att kräka efter graviditeten med L då jag var dålig i 4 månader eller något sådant. Så, jag kämpade emot, men när I började puka så kunde jag inte hålla emot längre. Då var det bara att greppa en hink. Fy bubblan alltså!! Jag kände fasan inför nästa vecka då vi kommer att ta oss upp längs västkusten och det är bra mycket öppet hav upp till Göteborg.

Det lustiga var att så fort vi kom in i hamnen på Anholt (Danmark) så mådde jag helt ok igen. Lite trött och skakig så där, men slutade må illa. Puh! Min första sjösjukeupplevelse var avklarade och jag håller tummarna att jag slipper uppleva det igen. Det var inte helt angenämt om man säger så. Och det var en jädra tur att inte L också blev dålig för det hade varit lite kämpigt att ta hand om henne samtidigt.

Men övriga båtturer i helgen har varit helt fantastiska! Vädret har varit underbart och det har nästan inte känts som Sverige (eller Danmark) utan mer "utomlands".

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Varmt är det som sagt. Vi fick lägga oss på soffan för vår AC orkade inte hela vägen upp till sovrummet.
Trist att bli sjösjuk. Var det bara när jag var gravid men inte annars som tur är.
Hoppas ni har det bra annars.
Kram

Unknown sa...

Usch åh fy, sjösjuka är bedrövligt!!

Linda sa...

Fy, vad jobbigt att må så dåligt av båtturen, du kanske få testa postafen och lakrits till nästan gång, kanske det kan hjälpa lite iaf?
Hoppas helgen varit bra helg trots allt, Kram