07 juli 2010

Jobbigt...

Så här trött kan man bli när man varit med mamma på jobbet hela dagen och sedan tvingas följa  med och handla inför den kommande båtsemestern.

Och där är faktiskt mer frukt och grönsaker, under alla chips :-)
Det är fasen inte lätt att handla för 4 vuxna och 3 barn för 4 dagar och allt ska rymmas i en båt och det begränsade kylutrymmet.. Och ingen av oss har en aning om vad det finns för shoppingmöjligheter på den här ön som vi ska till.

Ikväll blir det lite thaimat och strykning. Och inte är det lättare att planera kläder för de här 4 dagarna när man inte riktigt vet vad det ska bli för väder heller... Det kan ju vara kallt och man behöver jeans och långärmat varje dag, eller så är det bikiniväder.. Och återigen - begränsat stuvningsutrymme...

Blir nog bara några korta inlägg från iPhonen de närmsta dagarna...

5 kommentarer:

Wojtan sa...

Hej

Jag skrattar lite åt ditt inlägg och måste få berätta om vad jag gjorde.
För ca 7 år sedan skulle jag segla för första gången. Visserligen i Turkiet men jag var väldigt mån om att packa ordentligt. Skiddräkten åkte ner och en herrans massa andra kläder.
Under två veckor använde jag endast en bikini.
Året efter tyckte jag att nu vet jag ju hur man packar, så jag packade minimal för min segeltur, denna gång i Sverige!
Hmmm, så där bra med små tunikor, bikini och kjolar i kall vind och storm.

Jag konstaterar bara att jag är blond och ytterst dålig på att packa!
Kram Åsa

rebecca sa...

Hahaha sötnosen är verkligen trött!
Hoppas att ni får en riktigt mysig båtsemester och att packningen räcker/får plats.

Kramar Rebecca

Frida-FantastiskaMamman sa...

Hoppas att ni har det TOPPPEN i båten & att solen flödar, mat finns att köpa & att alla mår bra...
Massor av kramar<3

Lina-La funkis villa sa...

Tack! Jag har inte gjort något med pallarna mer en målat dem, de är inte så riviga, vi har inte märkt något av det iallafall. Jag valde ut dem som var finnas och jämnast.
Ha det så trevigt på båtturen!

Kram

Karin på Frideborg sa...

Vi har varit ute en dryg vecka, allt jag använt, förutom bikini, är shorts och ett linne... vissa dagar. :)