06 juli 2010

Memory lane

Ännu en solig dag, dock lite svalare. Igår framkom det att det bara var L och en annan kille från deras avdelning på dagis, nu ihopslagna med en annan avdelning med något äldre barn. Jag hade försökt peppa henne att det skulle bli kul med de större barnen, eftersom hon varit så motsträvlig till att gå till dagis de senaste veckorna. Hur som helst var hon inte alls speciellt road när jag kom och hämtade henne, och hon berättade att de bara varit två från hennes avdelning.

J tyckte att hon kunde följa med oss till jobbet tis-ons, men jag tyckte inte att det gav riktigt rätt signaler. Var väl lite rädd att hon skulle tänka att om hon gnäller tillräckligt mycket så slipper hon gå till dagis. Så jag kompromissade - lite. Imorse sa jag att om allt gick bra och hon inte bråkade eller var ledsen så skulle hon få följa med till jobbet imorgon. Rätt eller fel...

Sedan jag hämtade min lilla skrutta från dagis har hon varit jätteduktig. Hon ville spela lite Dora på datorn och jag hade inte mage att säga nej efter att ha "tvingat" henne att leka utomhus den sista tiden i det fina vädret. Eftersom vi var ute hela helgen och hon går i utegrupp på dagis så tyckte jag att det kändes ok, även om det var fint väder även i em. Hon kollade en stund på Bolibompa men ville sedan bada och jag var inte sen att säga ja. Efter bad blev det nattning och saga och sedan somnade hon nästan rekordfort. Vet inte om det är spänning inför morgondagen eller om hon bara var trött :-)

J är och förbereder i båten inför vår minisemester och jag har fått lite tv-tid. Mamma & pappa var förbi och lämnade en låda med lite blandad kompott såsom mitt gamla slutbetyg från grundskolan, reslutat från högskoleprov, mitt specialarbete mm så det ska jag kolla lite på nu. En promenad längs memory lane :-D

1 kommentar:

Potatishäxan sa...

Memory lane är alltid trevligt!