10 april 2010

Fjärilshotell

Även idag har det varit full fart. Vi hinner med en hel del tycker jag. Bla blev det sko-shopping till både mig och L och sedan blomstershopping. Tyvärr blev klockan lite för mycket innan vi kom hem igen så det blev inte planterat, men jag hoppas på fint väder imorgon :-)

I blomsteraffären hittade jag också det här söta lilla huset.
Tyckte att det var oemotståndligt sött med ett litet "fjärilshotell"! Det är en lucka på baksidan så att man uppenbarligen ska kunna sätta in något i huset, men jag vet inte vad... Får väl googla det :-)

Eftersom snickaren jobbar lördagar också så har en varit här idag med. Det är lite spännande, för både igår och idag har jag kommit hem och upptäckt att vattnet varit avstängt.. Igår var det bara varmvattnet som var borta helt plötsligt och då visade det sig vara snickaren som höll på med något. Det var ok, var mest orolig att det var något fel. Idag var vattnet helt avstängt och det har varit rena turen att jag inte behövt vatten just för stunden. Det har inte varit något större bekymmer, men man kan ju tycka att snickaren kunde ha sagt på morgonen något i stil med "idag kommer jag att stänga av vattnet lite då och då" eller något sådant... Nice to know liksom.

Ikväll när vi kom hem efter dagens bravader dammsög jag och torkade den lilla golvytan som just nu finns här bara för att få lite fräsch lördagsstämning. L och jag har sedan intagit en liten buffé framför tv:n där hon nog mest åt pliktskyldigast eftersom jag sa att hon var tvungen att äta lite för att få äta resterna av gårdagens chokladpudding... Nu hoppas jag att den lilla rackaren somnar snart så att jag kan kolla på en film i lugn och ro. Och sedan hoppas jag på sovmorgon imorgon. Men det är kanske lite många önskningar på en gång :-D

3 kommentarer:

Lina- funkis villa sa...

Tack för din snälla komentar!

Det lilla fjärilshuset var jätte gulligt och när du kommer på vad man ska ha får du gärna berätta det:)

Ha en härlig söndag!

Anonym sa...

gud så gulligt.. :) skulle jag vilja ha på min balkong..

kramisar

Anonym sa...

Fjärilshotellet är precis vad det låter. En boningsplats för fjärilar vintertid, men även för andra insekter vår/höst.
Fyll det löst med stora barkbitar av tall och sätt det i närheten av växter där fjärilar trivs, typ där du odlar din lavendel till byrålådan med illaluktande strumpor.
Nu har du gjort en insats för den biologiska mångfalden! Svårare än så är det inte. Grattis!