09 april 2010

Bubblor och siffror

Det låter ju som om vi haft en ganska dålig dag, vilket inte alls är fallet. Vi har haft en riktigt bra dag. L verkar förstå när jag blir lite ledsen på henne vilket känns väldigt skönt. Trots en del vardagsbestyr som mathandling och matlagning så tycker jag att vi har haft en riktig lek- och mysdag idag.

L är ganska intresserad av siffror men hon gissar sig bara fram när hon ska peka på rätt siffra så ikväll har vi lekt lite med det. L ville tex slå pappa J:s nummer på sin leksakmobil och jag visade henne, en siffra i taget. Sedan fick hon ringa på riktigt och hon kändes så stor när hon pratade med honom och sedan avslutade samtalet och la på utan att jag också pratade som jag brukar.

Någon som har ett tips på hur man kan leköva på siffror?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka fina bubbles hon får till!
Hoppas att solen skiner hos dig med.
Kram!

Mamma Russin sa...

jag tycker det låter som ni haft en toppen dag.. sonen har alltid varit en sifferunge", hihi.. har skrev en sifferrulle, en ca 2 cm smalt papper som blev flera meter lång tillslut så vi rullade upp den på en tändsticka.. sedan skrev han siffror på från 1 och uppåt.. har den ligger i en låda kvar här.. :)

Tant Janet sa...

Vilken jätefin bild!!
Våra barn har lärt sig alfabetet och siffrorna genom nummerplåtar på bilarna...
Finns det inte memory med siffor, det finns ju med bokstäver...
Hur gammal är hon??
Ha en bra kväll.