11 april 2010

Mystiskt....

I förmiddags när jag hängde lite tvätt så såg jag plötsligt något mystiskt. På vår altan, på trädäcket och trappstegen upp så står det kvar tre blomkrukor från förra året. Lata jag har inte ens slängt det totaldöda innehållet i dem utan gamla kvistar och rötter från före detta blommor stod kvar i gammal jord. Imorse såg jag plötsligt att det fanns jord runt krukorna, på trädäcket och lite gamla rötter låg utspridda runt omkring. L hade inte varit där uppe, men jag frådade ändå henne om det var hon som hade grävt lite i krukorna, vilket hon nekade till.

D hade ingen jord på sig och det varkar väldigt konstigt om vår hund plötsligt skulle börja gräva i krukor... Jag fattade ingenting, men skulle iväg så det var inte mycket mer att fundera på.

Ikväll när vi kom hem gick jag för att kolla in röran igen. D följde med och såg lite skamsen ut, så jag börjar undra om det kan vara hon trots allt som är den skyldiga.. Fast why liksom?!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej gumman.
hihi, kanske var lilla vovven den skyldige iaf då.. :) jag har med slarvat med blommor kvar i krukor på balkongen.. :( måste fixa det någon dag här så det bli fint igen.. :)

haha, javisst är hon en liten stjärna på att dansa lilla Stina haha.. :)

Linda sa...

Hihi, låter onekligen som att hunden har ett litet finger med i spelet. Jag har också varit slarvid och lämnat blommor över vintern, känns gruvensamt o ta hand om det:(
Kram

Åsa gåsa klinga sa...

Kanske är det fåglarna som varit där, vem vet. Kanske jycken...