08 februari 2010

Presentkortsstrul

Det är så tråkigt att vakna upp en måndag och vara urtrött - men det var jag idag.. Sov riktigt dåligt och var nästan sur när det var dags att gå upp. Men sedan har det varit fullt upp på jobbet och då försvinner liksom trötthetskänslan lite. Plus att jag försöker gå ut och gå en liten runda på lunchen med D och det tror jag ger mig lite mer energi.

När jag slutade på mitt gamla jobb så fick jag bla ett presentkort på Make up Store. Insåg härom dagen att det går ut nästa vecka!! Shit, bara 6 månaders livslängd! Gick in idag på hemsidan för att kolla lite och då står det så här:
Presentkort
Observera att alla presentkort köpta före årskiftet 2009/2010 endast kan lösas in i samma butik där de utställdes.
Vilket är sjukt störigt eftersom kortet är köpt i Malmö... och jag inte bor i Malmö... Ringde till MUS här i stan men hon hade ingen tid när jag ville ha, och för övrigt så tycker jag inte att de som driver den affären är trevliga här i stan. Tänkte att man kunde låtsas som om man inte visste om att man bara kunde nyttja presentkortet där det var köpt. Men nu behövde jag ju inte det. Hade ingen aning om vilket av ställena i Malmö presentkortet var köpt på, men efter ett par samtal hittade jag rätt. Då visade det sig att det är tvärtom: Dvs, presentkort köpta innan årsskiftet kan man nyttja var som helst! Snacka om förvirrande!! För jag tänkte att jag ju kunde skicka ner mitt presentkort till en kompis i Malmö som i sin tur kunde köpa ett nytt presentkort till mig, som jag sedan kunde nyttja någon annanstans. Men så var det alltså inte, utan det presentkortet jag har NU kan jag nyttja någon annanstans... Puh!! Rörigt.. Men den snälla butiksansvariga i Malmö sa att hon kunde förlänga mitt presentkort till april ut, att jag bara behövde säga det när jag kom för att använda det. Schysst! Så nu får jag väl se till att boka in en dag i Malmö framöver. Hade annars passat grymt bra inför tjejfesten på fredag...

6 kommentarer:

Wojtan sa...

Hej

Dessa presentkort och alla dess regler!
Jag har missat massor av grejer pga att jag missat datumet.
Fick höra idag att vi ses i april! Så kul det ska bli!
Kram Åsa

Potatishäxan sa...

Men gud så felformulerat! Bäddat för trassel...

kat sa...

Det var ju ren felskrivning från deras sida då.. men men, du får i alla fall smink där ifrån, gillar MUS smink

Linda sa...

Men oj, hur ska man som konsument förstå vad dom menar då dom uppenbarligen inte vet det själv, jag hade nog också tagit det som att ditt presentkort endast går att utnyttja där det var köpt.
Snällt av henne att förlänga det iaf, tråkigt om det skulle gå förlorat.
Kram

Rebecca sa...

Godmorgon!
Jag tror jag varit i skånes alla MUS-butiker på sminkkurser. De som jag gillat bäst ur personalen har varit de här i Lund (där jag varit ett antal gånger) och de på gallerian i Malmö. Vad roligt att få ett sådant presentkort, och skönt att du fick det förlängt så du hinner utnyttja det.

Ha en bra dag!
Kramar Rebecca

Therese sa...

Morron! gud så oklart och struligt, ett presentkort ska enl mig bara vara att använda rakt av utan funderingar *ler* Och tack, du må tro att jag blev glad då jag vann! Malin är magisk bakom sin symaskin :-) Kram!