05 januari 2010

Vurpa, naglar och snömonster

Idag blev det en runda i skogen med pulka igen. Det var nog en decimeter snö att pulsa i och det var inte helt lätt i ett par 2 nummer för stora skor.. Halkade nästan direkt och ramlade på rumpan så att både J och L skrattade åt mig. Hmm...

Bortsett från vurpan så var det riktigt skönt med en prommis. Sedan har det blivit lite leksaksshopping och pysselshopping samt lunch på ett italiensk ställe. Och ikväll blev det äntligen lite egentid på ett nagelställe där jag gjorde både naglarna och fick pediyr sittandes i en skön massagestol. Satt kvar i stolen och väntade tills C också var klar och har nu nästan blåmärken på ryggen av massagen. Men det gjorde nog gott eftersom jag haft riktiga känningar av ryggen de senaste dagarna.

Nu har jag röda naglar och för första gången har jag testat en liten dekoration på ringfingernaglarna. hade gärna lagt upp en bild, men kameran är urladdad så jag hoppas komma ihåg att göra det imorgon.

Nu är det dags för sängen. Är riktigt trött, som jag varit varje kväll här, men så fort jag lägger ig och börjar läsa blir jag klarvaken. Just nu läser jag "Odjuret" av Roslund och Hellström och den är fruktansvärd! Vill bara läsa så att jag slipper läsa den mer... L var lite mörkrädd ikväll men jag hoppas att det är något snabbt övergående. Vet inte om det beror på att J lekte snömonster innan... :-)

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Vad skönt med nagelfix och pedikyr. Speciellt då när andra gör det på en. Jag har blivit lite yrkesskadad och låter ingen annan fixa mina naglar, då är jag där och pillar och filar så fort jag kommer hem ändå hihi.
Låten var Toy Soldiers. Ingen bra låt men trummorna och det instrumentella är bra.
Ha det fortsatt bra på er resa.
Kramar Rebecca

Linda sa...

Härligt med egentid och att dessutom både få naglarna fixade och massage låter inte fel alls. *avundsjuk*:)

Ja men visst är det så, det känns jätteskönt då man får lite ordning i hemma, var sak på sin plats, än är det långt kvar tills vi har ordning i hela huset, men någonstans måste man ju börja..

Kramkram

Petra sa...

Härligt att aktivera sig utomhus med barnen men visst är det riktigt kallt ute nu?

Fina naglar är riktigt fräscht! Blev precis påmind om att boka en ny tid. :-)