03 december 2009

Pyssel, lussebulle och prinsesshund

Dagen började riktigt bra. L var på bra humör och ingen stressade. Jag hade "träningsmorgon" som istället blev en "ta-det-lugnt-morgon" eftersom jag inte vill (dålig ursäkt) träna pga min hosta.

Istället passade jag på att sitta en liten stund och pyssla med fotoalbumen som våra föräldrar får varje jul av L, men foton från varje månad under året. Är fortfarande bara på juni, men det gav mig så mycket energi att få sitta och inte tänka på något annat än vilken dekoration jag skulle använda eller vilket papper jag skulle ha. Jag blir lite arg på mig själv som inte tar mig tid oftare att sitta och pyssla eftersom det ger mig så mycket...

Har haft en bra dag på jobbet också, har känt att jag har lärt mig lite nytt och allt går framåt. Efter dagis fick jag för mig att vi (L och jag) skulle baka lussebullar, och jag försökte komma på allt man behövde för ett bak. Glömde givetvis ägg och/eller kesella. Bad J köpa det på hemvägen, men han skulle bli sen så då körde jag själv istället.

Lussebullarna är nu klara och provsmakade. De smakade helt ok, men ser inte så roliga ut. Lussebullar är nog inte min grej.. De ser mer ut som svullna sniglar eller något... De fina kringlorna som jag stoppade in i ugnen försvann spårlöst under stunden i värmen... L, som gjorde tillplattade bollar, har nästan lyckats att få till finare lussebullar än mig.. :-D

Nu sover förhoppningsvis min lilla lussebakerska och mannen är på after work. Själv tänker jag sätta mig i soffan med en lussebulle, ett glas julmust light och måla naglarna samtidigt som jag kollar på inspelade Brothers & Sisters. Kanske tom Hemmafruarna om jag orkar. Imorgon är det fredag och dags för vv igen. Den där nystarten jag kände av förra fredagen har tyvärr inte visat sig på vågen, men jag får masa mig dit och köpa lite nytt material så att jag inte har något sådant att skylla på...

Btw, efter att vi hade rett ut missförståndet med paketkalendern så blev igår L glad över en julig ljudcd med Mamma Mu och Pettsson och Findus. Och idag utbrast hon tom "Åh, en sån har jag alltid velat ha!" över det rosa Hello Kitty-diademet som faktiskt hennes pappa köpte till henne i Hongkong!!!!

Och för att undvika fler framtida missförstånd angående den här önskade hunden så åkte L och jag till leksaksaffären igår och hon fick visa vilken hund hon ville ha av tomten. Vi förevigade det hela med mobilkameran så nu kan hon fasen inte bli arg på julafton! ;-) Det blev en prinsesshund med pärlhalsband och hela kittet som föll L bäst i smaken och det var nog inte det hon menade från första början. Men nu vet jag iaf!! Puh!

1 kommentar:

Rebecca sa...

Mmmm vad gott med lussekatter. Vi ska baka i morgon, lite julgodis och pepparkakor men jag är så sugen på lussekatter. Jag misslyckas alltid, jag vill ha de sådär mjuka och luftiga som man får de i butikerna men mina bli alltid för hårda och torra.
Hoppas du har en riktigt mysig fredagskväll.
Kramar Rebecca