01 december 2009

Presenter i triss

Idag är jag hemma från jobbet. Den jäkla hostan vill inte ge med sig och gör mig helt slut om mornarna, eftersom jag påverkas mest av hostan när jag ligger. Har lite feber och huvudet känns inte heller helt bra. Så jag såsar omkring i mysbyxor och har inte ens duschat ännu. Sunky!

Igår fick L sig en liten överraskning. Efter dagis körde vi ner i hamnen, där pappa J väntade med hennes flytväst. Hon blev jätteledsen för hon hade sett en present framför sig och vill inte ha en flytväst... Lite längre bort låg dock denna:

Ursäkta den usla bildkvaliteten... Ny kamera är på gång så mobilen fick assistera i mörkret...


Vår nya båt! Det har länge varit J:s dröm att få ha en sån här båt och nu är den hans (ja, eller vår)! Han hade nog gärna åkt på en båtsemester på en gång, och visst gillar jag att åka båt, men det ska gärna vara solsken och värme :-) I helgen lär det iaf bli premiärtur för mig och L.

I morse var det då dags för adventskalendern. L och jag låg i sänge och lyssnade lite på radiokalenden. Missade lite i början eftersom jag inte hittade rätt frekvens och jag vet inte riktigt om L fattade vad vi lyssnade på. Det är kanske för lite äldre barn? Ja, vi får se. Ikväll blir det kalendern på tv så då får vi se om L uppskattar det. Iaf, efter radiolyssning och påklädning gick vi ner för att L skulle öppna sin kalender och upptäckte då sin fina tomte på väggen! Tomten, som också hade ett paket! Eftersom det är så små fickor på tomtens rock så kommer jag troligtvis att lägga paketen någon annanstans hädanefter, men dagens paket fick plats. Hon öppnade och hittade - en ny rosa bamsetandborste. Och gissa om hon blev besviken?

J tyckte att det var riktigt dåligt att mig att börja med en sån trist sak, men jag tyckte att det var bättre att börja med något "trist" och sedan skulle det ju bara bli roliga och roligare.. Men jag tänkte kanske fel? L kastade tandborsten rakt övr bordet och jag blev faktiskt lite ledsen över hennes otacksamhet och kröp ner i sängen igen. L kom och var ledsen och då kom det fram att hon ju "ville ha en hund". Hon har önskat sig en hund i en bur eller korg (lite oklart vilket). Den ska ha koppel och gärna vara rosa... japp.. jag har ännu inte ens fattat om den ska vara batteridriven och kunna gå eller ej, men jag har lovat henne att vi ska kolla lite i leksakskatalogerna ikväll. Jag försökte också förklara för henne att hunden ju står på hennes önskelista som är lämnad till tomten som kommer på julafton. De här små paketen som den lilla tomten på väggen har är bara för att tomten är snäll, det är liksom extra julklappar. Jag vet inte om hon förstod. Och frågan är vad jag ska lägga i tomten i morgon? Inte tandkräm iaf... ;-)

En som blev glad för sin present är iaf jag som igår fick min fina skylt från Sockenvägens söta!

7 kommentarer:

Louise sa...

På BR finns rosa små pudlar som kan gå för ca 179:-. Ebba kollade på dem & konstaterade att de var lika hennes rosa pudel hon har, vid namn Ricky Rosa, som ligger i en korg vid henne säng varje natt. Han har inte batteri men Ebba har sin ex-kanins rosa koppel på den hunden numera & hon rastas varje dag i lägenheten ;-)

Hoppas L blir mer nöjd de andra dagrana med presenterna. Trist med sådana reaktioner. Man vill ju inte att ens barn skall vara FÖR bortskämda & ta urtjusiga presenter för givet jämt.

Vilken båt ni köpt! Oh la la. Lyxåk och det kan väl bara bli en bra nästa sommar med den :-) Härligt.

Kram

Jessica sa...

Oj oj, en båt igen! Kul! Kul! Kan tro J är lycklig :)

Åsa sa...

Woaw vilken båt!!
Avundsjuk..inte jag inte;-)

Jag skulle nog tänkt som du men barnen vill ju mest bara ha godis, tycker jag. Eller rosa hundar (mina vill oxå ha dem.....)
Du ska nog se att det blir bättre.
Krya på dig

Tant Janet sa...

Vilken fin och stor båt. Vad är det för modell? den ser jättefin ut. Tack för alla inlägg hos mig. Jag har läst här men jag har inte hunnit skriva så mycket. Ha en bra kväll. Kram

Mamma Russin sa...

hej gumman..:)

shit vilken båt.. jätte stor..

vad fin din vinst skylt blev vid tomten.. :) lyllos dig som vann den..

nej jag kom aldrig "in" i vv tänket igen eller i något bantar tänk alls.. jag får ta en rejäl paus och dra igång krausellen efter nyår..

hoppas du snart blir kvitt din hosta gumman, kramar

Rebecca sa...

Hej vännen!
Wow vilken perfekt julklapp till er, båten alltså.
Tyckte borsten var en bra klapp det med.
Våra kids får nöja sig med julklappar på julafton detta året och så en chokladbit om dagen tills dess.
Hoppas du mår bättre snart.
Krya på dig.
Kramar

Frida sa...

Gud vad härligt att köpa en båt, blir lite avis på er:)
Otacksamhet är världens lön hihi du ska se att hon uppskattar sina andra paket.
Kram Kram<3