10 december 2009

Mycket tack blir det!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min födelsedag... Vaknade när J steg upp och började stöka. Hörde dock inte L så jag gissade att J skulle väcka henne när han var klar. Men plötsligt så hörde jag hennes steg i trappan, så visst hade hon varit med på förberedelserna! Hon började sjunga utanför dörren, först svagt, sedan högre och högre. Hon hann knappt lämna över paketen och teckningen (som jag hade fått låtsas inte se hem från dagis igår) förrän hon skyndade på mig att "öppna mamma, öppna!". Jag hade önskat mig berlocker till mitt Tomas Sabo-armband och var inte helt överraskad när jag fick just en Sabo-paket. I det låg ett jättefint hängsmycke, en svart blomma med en sten i mitten. (Ett av mina inringade val.). Så tyckte L att hon skulle kolla vid sidan om mitt sängbord om det inte fanns något mer och så plockade hon fram en paket till. I det var ett armband i flätat läder. Och så plockade hon fram ett till (jag är superförvånad att hon kunde hålla sig) med ett halsband, ett läderband med ett lite större hängsmycke, samma blomma som till armbandet. Min man är verkligen duktig på att skämma bort mig!

Lite av min uppvaktning idag. Blommor från mamma och pappa.


Och så öppnade jag J:s paket som var i lite större format. Och jag har fått en ny kompis!!!!!

Visst är min man underbar?!?!?!? En mini-pc! En rosa!

Det sjuka är att igår när vi hade lagt oss så sa jag att jag funderar på att köpa mig en minidator som jag kan ha när vi reser och sånt. "Men du har ju en dator, det är väl onödigt" svarade J. "Fast det är ju min jobbdator, den kommer jag aldrig att ta med mig någonstans" svarade jag. Och jag fortsatte "Du är ju för rolig - du säger att jag är för snål mot mig själv och när jag väl funderar på något så tycker du att det är onödigt!". "Vad kostar en sån då?" sa J och jag sa att jag hade sett någon för typ 5000 i något reklamblad men att jag inte kollat något. Sedan släppte vi det.

Hur klockrent var det inte att han redan hade köpt en?? Jag har inte använt den ännu, för den skulla laddas upp helt först innan första användning. Bull sa J, men jag vill inte riskera något så den lilla rosa får ladda ifred.


Det här har varit en grymt bra födelsedag, kanske mest för att jag inte alls hade några förväntningar och för att jag inte hade tänkt fira den på något speciellt sätt. Vi ska ha middag på lördag för lite vänner och jag ser det som lite fest i samband med min födelsedag, fast dock inte födelsedagsfest! Det är en Decembermiddag, inget annat! :-) Hur som helst så blev jag ju så klart väldigt överraskad över mina fina presenter imorse, och jag har fått blomsterbud med blommor från mamma och pappa, svärfar har varit och lämnat blomma och present på jobbet, nära vänner ha ringt, jag har fått kort, mail och och sms och jag är så tacksam över så fina vänner jag har! Både L och jag blev helt hänförda när jag öppnade paketen från våra kära vänner i USA.

Bilden gör tyvärr inte de fina ballerinorna rättvisa, de är helt underbara! Och L började nästan gråta eftersom hon ville ha dem... Tack snälla! De kommer inte att hamna i granen som det kanske är "tänkt" utan får nog dansa i ett fönster isället där de får mer svängrum.

Jag vill skrika ut till hela världen hur tacksam och glad jag är över min älskade man som alltid kan överraska mig! Min underbara dotter som trots sin ålder är riktigt duktig på att inte avslöja hemlisar! Och mina kära vänner som tänkt på mig idag! Tack! Tack! Tack!

5 kommentarer:

sweetmama sa...

Åååå den där mini Pcn blir jag avundsjuk på. Vill ckså ha...
Ha en fortsatt trevlig dag !

Potatishäxan sa...

Härligt! Kram!

Åsa sa...

Woaw vilken karl!!!
Inte bara en överraskning utan flera. Vart har du hittat honom?? Kanske han kan lära ut ett och annat.
Jätte grattis i efterskott.
Hoppas ni får en trevlig middag.
Kram

Rebecca sa...

Stort grattis så här lite i efterskott.
WOW vilken dag och vilka fina presenter du fått. Älskar Tomas Sabos smycken och samlar med på berlocker till mitt armband.
Den där datorn var verkligen inte helt fel den heller.
Hoppas ni har en riktigt mysig lördag.
Massor med kramar

diana sa...

GLAD LUCIA!