09 december 2009

Saknad, njutning och planering

Hade helt glömt bort att Greys har slutat för säsongen och blev lite besviken när jag upptäckte det i tv-tablån tidigare ikväll. Fast eg är det ganska bra för då kanske jag kan komma i säng i tid.. Två nätter i rad nu har L vaknat vid femsnåret pga drömmar. Hon somnar om direkt efter en kissepaus, men det tar lite längre tid för mig och när jag väl gör det är det nästan dags att gå upp.

Ikväll har jag dock fått en stund för mig själv. J och L är och shoppar hemligheter och jag har ÄNTLIGEN färgat håret. Ska till frissan på fredag och vill inte komma dit helt sunkig. Det räcker med att håret är väldigt ovårdat för tillfället. Nackdelen med kort hår är att man får hålla efter det lite oftare än långt. Det var jätteskönt att få en stund då jag bara kunde sitta och läsa min bok medan färgen verkade i håret. Att jag satt på badrummet spelade inte så stor roll ;-) Stod sedan länge i duschen och hann tom med att såga ner regnskogen som hade växt upp på benen.


Nu har jag skrivit ut ett recept på kanelbullesockerkaka som jag tänkte överraska grabbarna med på jobbet imorgon. Tror att jag ska ta tillfället i akt och förbereda en inköpslista inför helgens aktiviteter eftersom det kommer att bli ganska stressigt mellan tillställningarna :-D

Fredag morgon, lucia på dagis.
Fredag em/kväll förmingel hos oss, sedan julbord/julfest med jobbet.
Lördag em lussefika hos kompisar.
Lördag kväll middag hos oss, med kompisar.

Det är lite tight på lördag så jag vill ha allt klart innan vi går på lussefika, så att jag slipper stå i köket med en massa grytor när vännerna kommer. Vill kunna sitta och sippa på en drink eller lite glögg. Yeah right.....

2 kommentarer:

Wojtan sa...

Oj så god den drinken såg ut!
Man blir nästan lite partysugen när man ser den :)

Kram från mig

Tant Janet sa...

Hej, ja den ser jättegod ut!! Hur får du in bilderna så där utan ram?? Eller klipper du ut själva bilden i något program innan??