17 juni 2009

Tänder, sprit och glass

Fast att det är en jobbdag kvar innan midsommar och en semestervecka så känns det som om jag har slutat jobba nu. Det är väldigt lite för mig att göra på jobbet och jag längtar tills jag ska börja med mina nya utmaningar. Får visst min nya dator nästa vecka så då kan jag kanska börja öva på InDesign och Photoshop :-)

Var hos tandläkaren idag. 800 spänn fattigare för fyra bilder och borttagning av lite tandsten. Puh! Fast jag är glad att det inte var något hål eller något annat vansinnigt läskigt och kolosalt dyrt! Passade på att uträtta lite ärenden när jag var på stan och lyckades fixa allt på min lista. Det händer inte varje gång. Var bla på Systemet och köpte lite vin, måste tipsa om ett riktigt gott snacke-vin (har visserligen för mig att jag skrivit om det här tidigare): 7 Deadly Zins, nr 6690. Och så köpte jag en vodka som jag tänkte testa i helgen. Var på en fest nyligen där några hade med sig den och blandade med sprite. Tyckte att den luktade otroligt gott, precis som suddisarna jag hade när jag var liten!!!! Aivy, nr 56. Ska bli superkul att testa!!

Lyxade till det lite idag när jag hämtat L på dagis. Köpte oss vars en mjukglass och satt i solen och njöt en stund. Sedan bar det av hem för målning av lekstugan, som verkar vara ett sånt där projekt som aldrig blir klart... Men nu verkar grannarna ha någon tillställning i trädgården, det är fullt av folk, så jag känner inte för att stå där med ändan i vädret och måla...


5 kommentarer:

Wojtan sa...

Hej

Wow vilken snygg vodkaflaska! Man skulle kunna köpa den och ha som pynt hemma.
TUSEN TACK för den fina utmärkelsen, dina ord gör mig riktigt glad.
Ska lägga upp den på min blogg.
Ha en fortsatt trevlig dag.

Kram från mig

Ingela la la sa...

Jag skrev en liten kommentar på förra inlägget oxå ... ;)

Kostar det 800 kr att gå till tandläkaren nu för tiden.. Det kan jag inte påstå att jag har någon lust med men jag har väl inget val..

Ha en bra kväll!
Kram ingela

CharmKatti sa...

Annars hade kanske grannarna väldigt tråkigt och du hade säkert livat upp tillställningen lite om du ställt dig med ändan i vädret och målat:-)

CharmKatti sa...

Så, nu har maken skrivt upp vodkan på köpelistan!

Popprinsessan sa...

Katti, det fanns en som smakar tutti frutti också, men den får det bli nästa gång!