16 juni 2009

Sömn och huvudvärk

Inatt har jag sovit så hårt så jag tror inte att det någonsin hänt tidigare. Jag brukar vakna innan hunden kräker och hade säkert vaknat om någon tappat en knappnål på nedanvåningen. Men igår gick jag och la mig innan maken, la mig vid 22 och 22.20 la jag ifrån mig boken och släckte lampan. Någon gång hörde jag maken försöka smyga sig upp för trappan, men jag orkade inte ens kolla vad klockan var. Och jag somnade om innan han la sig i sänge - för jag har inget minne av att han faktiskt la sig.

Jag vaknade 04.20, var ganska utsövd då. Insåg att maken inte låg brevid mig, och hans täcke och kudde saknades också. Gav mig ut på sök i huset och hittade honom i soffan på nedanvåningen. La mig igen och lyckades somna om efter ett tag. Vaknade igen när klockan ringde. Maken hade gått ner och lagt sig för att han inte kunde sova och testade med ett miljöombyte. Han kan vara lite knasig med sömnen när han varit ute och rest. Själv var det tydligen bra för mig, för jag har varken märkt när han la sig eller när han gick upp igen! Otroligt!

Får se hur det blir inatt. Har haft huvudvärk i stort sett hela dagen och ska snart ta mig ett par panno. Ska jobba hemifrån imorgon eftersom jag ska till tandläkaren. Urk! Trist och dyrt!!!

6 kommentarer:

Åsa sa...

Tandläkaren är både kul å inte att gå till. Skönt att veta att de är ok (om de nu e det!) men inge kul att betala. Jag var i fredags på besök, ingen åtgärd men fick betala 650 spänn för 10 minuter. Tack å hej!!

Ingela la la sa...

Jag skulle oxå behöva gå till tandläkaren. Jag låtsas inte om det just nu... ;)

Jag kommer så fort jag kan. Jag kan nog vattna dina jordgubbar ;)
Jag har ju fått lite självförtroende vad gäller grönskan nu *skrattar*

Hoppas att huvudvärken försvinner.. Lät skönt att få sova så där en hel natt!

Kram Ingela

CharmKatti sa...

Hoppas verkligen att du får sova lika gott i natt.

Ta hand om dig!

Tant Janet sa...

Ta hand om dig och sov gott!

Wojtan sa...

Hej

Hoppas du slipper huvudvärken i morgon. Jag har blivit dålig här hemma. Ont i hals och öron. Tråkigt nu när man är ensam och kan ha möjlighet att hitta på lite mer än annars.

Sov gott
Wojtan

Louise sa...

Ja du tandläkaren är INTE kul, var en hel del gånger i februari/mars och det var inte kul alls & dyrt som satan om man får säga så...

Skönt med lite rejäl djupsömn! Det skulle jag behöva också då jag både är otroligt gräsallergisk just nu OCH förkyld OCH idag ahr det bara varit massa strulbokningar på jobbet :-(
Vill bara hem & sova men det går inte för jag skall hämta 2 barn & Mats kommer först vid 21 tiden från Stockholm...

Ja ja slutklagat nu ;-)

Ha en bra dag & tack så mycket för att jag får charmigawarden av dig med :-) det värmer gott denna kyliga dag!!