11 april 2009

Lördag, tålamod och böcker

Jag så klart vetat att det är helg även på måndag, men just nu slog det mig att det liksom inte är söndag imorgon utan lördag igen :-) Skönt!!

Imorgon ska jag jobba med festprogrammet till vännernas bröllop om två veckor. Har lite fix kvar. Och så måste jag öva på mitt tålamod när det gäller L. Tror att hon är inne i någon stor testperiod just nu. För hur söt och gullig hon än är så är hon såå påfrestande emellanåt.. Man kan stå och prata om att nu ska vi inte bråka mer, när mamma säger kom så måste du komma osv. Och hon är med på noterna. Sekunden efter så totalignorerar hon mig.. Ahh! Tar tacksamt emot tålamodstips!!!

Ska nog gå och lägga mig och läsa "Trotsboken" ikväll.. Fast jag skulle hellre läsa "Slumdog millionaire" som jag nyligen har köpt. Fast den borde jag kanske se på film istället eftersom "alla" säger att den är bra.. Vilket dilemma, va?!?

6 kommentarer:

thebromanders sa...

Ja, de kan tära på tålamodet de små!! Där har jag varit några gånger:) (har fem barn!)
Och Slumdog millionaire - otroligt bra! Det är bara att om man läser boken först och och sen ser filmen kanske man blir besviken. Det är ju så ofta så...

Ingela la la sa...

Säg till om du hittar nåt tålamodsrecept ;-) Det skulle jag kunna behöva..

Vi såg filmen igår kvälll. Den var bra, fast jag var lite för trött så jag dåsade av lite på slutet...

Hoppas du får en bra dag!

Kram Ingela

Jessica sa...

Finns nog inte recept på tålamod eller några sätt att förändra deras trots. Däremot kan man se fram emot hösten, när våra barn är 3,5 år och då ska de tydligen börja bli mer harmoniska och värsta trotsen lagt sig. Enligt min BVC sköterska!

Anna sa...

Vill du vinna ett gratis smycke? Just nu pågår en tävling där du vid vinst kan välja ett valfritt smycke från HildestamDesign värde minst 299kr. Självklart får du välja själv vad det ska stå på den silverbricka som ingår i alla smycken. För att vara med och tävla behöver du bara skriva ett inlägg om HildestamDesigns smycken i din blogg och sedan skicka ett mail till hildestamdesign@yahoo.se med en länk till inlägget. Tävlingen pågår tom Fredag den 17/4 kl 17.00. Lycka till!

Miafia sa...

Mmmm det där tålamodsprövandet dyker upp titt som tätt. Man får väl trösta sig med att det går över från tid till annan!
Men ibland kan man ju bli mer än tokig....

De är väl ändå tur att de har sina goa gulliga sidor att visa upp :-)

Åsa sa...

Trotsboken är bra. Jag brukar kika i den titt som tätt och man känner sig så bra efteråt, att man gör rätt även fast man känner sig taskig...