23 april 2009

Blöja och soppa

Idag vaknade L och var på ett gott humör. Och så gick hon iväg till dagis utan blöja idag!! Första gången ever! Får väl se hur många blöta byxor jag får med mig hem idag... och om det inte är några så ska hon fasen få en present, eller glass eller något!! Spännande!

För min egen del kämpar jag vidare med vv idag. Tycker inte att det syns så mycket på vågen ännu, men visst jag har ju bara varit ordentlig i 3 dagar egentligen... Får väl köra en riktig soppdag idag så att det kanske blir lite, lite, mer minus imorgon. Det är ju första vägningen på vv imorgon efter invägningen. Också lite spännande. Ska nog ställa mig på crosstrainern en stund..

7 kommentarer:

Ingela la la sa...

Det kommer nog gå bra. Du får ju komma ihåg att du bara har kört i 3 dagar... Kul med vägningen imorgon! Den här veckan är det tungt för mig.. jag är sugen på ALLT, jag är trött och dessutom så tycker jag lite synd om mig själv (utan någon anl), kanske är den där tiden i månaden bara..

Hoppas det går bra utan blöja idag. Och skulle det inte göra det så går det säkert bättre imorgon. Spännande =) Jag kommer ihåg att jag var så nervös när Elin skulle på dagis utan blöja första gången med det var inga som helst problem. Någon gång bara och då för att ibland är det ju kö... Köerna till toan börjar redan på dagis ;)

Ha en bra dag!
Kram Ingela

Månefrost sa...

Så kul för L att gå utan blöja till dagis! Det går säkert jättebra! I fick väl hem ett par påsar i början, men personalen var jätteduktiga på att sätta honom på toan i tid.

Lycka till på VV! Om du bara har kört 3 dagar och gått ner lite så är det toppen! Kramar

Veronica sa...

Det blir verkligen spännande utan blöja. Hoppas det går bra!! Det där med vikten är ju knepigt. När man tror att man varit duktig och tränat och ätit bra så kan vågen visa på plus istället. Jag förstår inte hur det fungerar...

Jessica sa...

Vad duktigt du är med VV!!!! :-)

Och lilltjejen utan blöja! Så coolt, ska bli spännande hur det gick idag! Fast jag tror inte hon behöver någon present för att förstå hur duktig hon är, jag tror hon känner sig mäkta stolt över sig själv i allafall :-)

CharmKatti sa...

Jag tycker du är superbra som faktiskt bestämt dig för det här. Det kommer gå jättebra, men som du själv säger,du har ju bara kört på "riktigt" i tre dar.
Jag önskar jag snart kunde få tillbaka lite ork, som det är just nu har jag inte ens tillräckligt med ambition för att ta mig ut på en promenad:-(

kvinnan med koftan sa...

Hoppas det går bra så att du blir sporrad.

Louise sa...

Det är härligt när de börjar kunna gå blöjfria. Bägeg mina barn har slutat ganska hux-flux vid exakt samma ålder (2 år & 3 månader). Detta utan påtryckningar från oss. Lite konstigt. Har aldrig behövt potträna dem, pottan har stått framme sedan har det liksom bara hänt där mer & mer. Eric kissade på sig ganska ofta i 2-3 veckor mesn Ebba blev i stort sett heltorr direkt. Ca 1 månad efter dagtorr så tog vi även bort nattblöjan & har konstigt nog aldrig kissat i sängen ngn av dem. Vi har haft tur.

Ni kanske har lika stor tur med L.

Trevlig fredag!