10 februari 2009

Pizza, hjälplöshet och krav

Idag är jag sjukt less på GI.. Det blev en halv pizza till middag... Vilket troligtvis är det absolut sämsta man kan äta enligt alla viktminskningsteorier eller dieter. Men jag tror att jag behövde det. Jag vet i sjutton hur jag ska hitta min motivation igen. Jag tänker VARJE dag att jag MÅSTE börja träna, men inte fasen får jag till det. Jag måste vara världens bästa på att förtränga det när jag väl kommer hem från jobbet... Ingen som vill ställa upp som min personliga tränare??

Kanske är det så att min hängighet och avsaknad av motivation hör ihop med att det finns flera i min närhet som har det jobbigt just nu. Och det finns inget jag kan göra för att hjälpa till. Exempelvis skulle min pappa opereras imorgon. Idag har han varit på sjukhuset, förberedelser inför operationen. Kom hem med tuschstreck där man skulle skära osv, och så ringer de från sjukhuset och säger att alla operationer är inställda. Och ingen vet när den ska kunna bli av istället. Luften gick ur honom och det finns inget, absolut inget jag kan göra för honom. Det är så frustrerande!

Nej, idag har jag inget kul att skriva. Jag skulle egentligen vara ledig större delen av morgondagen, för att vara lite med mamma under pappas operation. Nu blir det ju inte av, men jag funderar på om jag ska vara ledig ändå.. Det känns lite som slöseri, men samtidigt skulle det vara otroligt skönt. Kanske kan bli av med en massa snurrande, stressande tankar inför L:s kalas nästa helg. Jag fattar inte varför jag stressar upp mig över småsaker?!? Varför måste jag krångla till alls? Varför kan jag inte köpa vanliga jäkla påsar som alla andra till fiskdammen?

6 kommentarer:

Susjos sa...

Ta det lugnt nu ,såhär i schlager tider! Det blir lätt mycket att tänka på, var ledig i morrn,NJUT!

Miafia sa...

Var sak har sin tid! Ibland måste man få äta och njuta om man känner för det. Hoppas det går bra på operationen, tänker på er!

CharmKatti sa...

Jag tror på dig!
Och vet du, det är super att du tänker på andra och vill hjälpa till. Men om inte du mår bra, hur ska du då kunna hjälpa andra. Och ibland måste man bara förlita sig på andra, som tex sjukvården.
Du som har hund, du kommer ju ut på dagarna iaf. Även om det inte blir så snabba promenader, för jag antar att din hund som alla andra ska läsa tidningen när dom är ute.
men kankse du kan ta en 30 min promenad när lillan kommit i säng?
Utan hund.
Och du, behöver man äta pizza så behvöver man, så är det bara. Jag har ätit en hel chokladkaka idag, visserligen mörk choklad, men ändå.
Plus att jag drack en coca cola till det....
ta hand om dig!
Det blev visst en lång kommentar:-)

Popprinsessan sa...

Tack för era kommentarer!
Jag kompromissade med mig själv idag. Gick upp som vanligt och fixade till L som sedan åkte till dagis med pappa J. Jag jobbade i 2 timmar och nu ska jag bara softa!!

Katinka sa...

Åhh, stackare! Låter inget kul! Det är säkert därför motivationen inte finns. Stackars din pappa också. Hoppas att det går bra såsmåningom när det väl blir av...

Anonym sa...

Ibland får man bara ta hand om sig själv och inte ha sån motivation och vara så duktig!!! Du har så höga krav på dig själv!