12 februari 2009

Kompromiss, krav och glasskor

Jag kompromissade lite med mig själv igår och jobbade bara två timmar. Sedan softade jag lite i soffan ett par timmar innan jag begav mig ut för att avverka några ärenden. Det gick väl sådär. Lite fixade jag, men inte alls så mycket som jag hade tänkt. Men å andra sidan var det väldigt skönt att kunna gå i tex leksaksaffären i lugn och ro. Och så är jag lite stolt över mig själv som hittade en quick fix :-)

Var på barnkalas förra helgen och då hade mamman gjort värsta fiskdamms-skynket, med påsydda/klistrade fiskar osv. Självklart kände jag att det måste jag ju också ha! Att jag var på ett annat barnkalas denna helgen där man bara hade ritat fiskar på ett lakan förträngde jag. Nej, här skulle det köpas tyg och hjärncellerna jobbade stenhårt med vilket tyg som vore lämpligast att köpa för att jag skulle slippa sy, föredrog att bara kunna klistra på de urklippta fiskarna. Och egentligen hade jag ingen tid alls för det här... Men igår hittade jag ett påslakan på "det stora möbelvaruhuset" med fiskar på! Japp, en quick fix! Ifrån att jag skulle sy, klippa och klistra så blev det nu ett färdigt tyg! Som går att återanvända :-)

Ibland blir jag så trött på mig själv. Jag förstår inte varför jag har så höga krav på vissa saker? För mig själv alltså. Men sedan kan jag inte alls få till det här med träning tex. Varför gäller inte de hårda kraven där liksom?

Idag var det maskerad på dagis, och så här såg min lilla prinsessa ut när hon gick till dagis idag:

"Glasskorna" är på, och "dibbidi-dibbidin" (trollspöet) är med. Undrar om hon hittade någon prins att dansa med?

9 kommentarer:

Susjos sa...

Men en sån söööt liten prinsessa!
Bra att du softar lite i soffan emellanåt! För vilka ambitioner du har!Vilken tur att du hittade rätt tyg :) Jag lovar,det mest intressanta är själva nappet-påsen med godis och dylikt! Vad jag minns av fiskdammarna när mina killar var små,var att vi hängde upp nån filt,eller möjligtvis lakan inför fiskandet :)
Så du har så rätt,sänk dina hårda krav.. må så gott!

Anonym sa...

Åh vad fin hon är! Lilla roliga ungen! Hon är ju så häftig! Synd att inte få träffa henne nu när barnen nog hade kommit ihåg varandra. Men vi får hoppas det blir fler tillfälle i vår.
Kram J

CharmKatti sa...

Vilken sötis!!!
Känner igen prinsessämnet när jag ser ett, klart hon hittade en prins!
Själva brukar vi tar första bästa filt eller lakan...det är väl godispåsen som är det viktiga, iaf ör barnen! Ta det lugnt med förberdelserna. Säger en som brukar planera allt i minsta detalj inför en fest eller middag...
Och du, jag hade inte alls sett mig dig framför mig som korthårig!
Men precis som när man ser en film av en bok man läst, det är inte alltid som man tänkt sig:-)

Caty sa...

Vilken gullig prinsessa du har!!!
Kram

Anonym sa...

Så sött så sött. Såg många sånna klänningar när vi var ute och letade presenter. Det finns hur mycket som helst. Tänk vad längesen man var i en leksaksaffär. Det var riktigt kul. Blir lite smått sugen ;)
Kul att Divaleksaken också kom med på bild, den känner jag igen! Många kramar, ses snart

Tant Janet sa...

Vilken söt prinsessa du har! Hittade hon sin prins?
Vi har bara ett lakan i dörrhålet till tvättstugan och en pinne med snöre och klädnypa...
Ha en bra helg!

Superkex sa...

Fiskdamm? Det var ambitiöst! :) Här delade vi ut godiapåsarna när det var dags att gå hem. Så slipper man _den_ sockerkicken åtminstone! :D

Lätt att din sessa hittade sig en prins! Eller ett dussin...

Tack för besöket i min blogg!

Katinka sa...

Oj, vad söt hon var måste jag säga. Riktig maskeradtjej ju!

kvinnan med koftan sa...

klart en sån prinsessa hittar sin prins.. vem kan motstå henne?