03 november 2019

Halloweenmiddag & hemmakväll

I fredags hade vi en liten Halloweenmiddag med vänner.

Då jag bestämde mig för soppa till huvudrätt så ville jag ha en liten matigare förrätt, så det blev pizza på smördeg, vilket jag aldrig testat att göra förut. Men det blev riktigt bra!

Smördegspizza med spenat, pesto & picklad rödlök. 

Gjorde två olika varianter. En vegetarisk med picklad rödlök och en med getost, päron och valnötter. Jag var så sugen på den med getost, trots att jag eg inte gillar getost! Men blev bjuden på en sådan variant för ett år sedan och har varit sugen på det sedan dess :-) I lagom mängd getost blev det riktigt bra!

Smördegspizza med chevre, päron & valnötter.

Kommer definitivt att göra smördegspizzor fler gånger! Så enkel förrätt som ändå känns lite "lyxigare" än vanlig pizza & som går att variera oändligt.

Igår blev det hemmakväll med enbart familjen efter ett stämningsfullt besök på kyrkogården. Missade Så mycket bättre förra veckan när vi var i Stockholm så igår plöjde vi två på raken innan vi såg en Beck-film. En riktigt mysig hemmakväll alltså!

6 kommentarer:

Mina sa...

Åh vad gott det låter. Det måste jag testa.
Det blir så krispigt och gott med smördeg och jag blev såld vid peston ❤ Älskar pesto

Sofie sa...

Mysigt med en liten Halloween fest... Soppa är gott och pizzan ser smarrig ut 😍

Marie Karlsson sa...

Ojoj det såg ju inte alls sådär ogott ut alls eller =D

Amanda Kanterfors sa...

Din förrätt som du gjorde ser verkligen god ut, men getost? Nej det är jag faktiskt tveksam att jag skulle gilla. Men hade gärna testat den andra :)

Therese sa...

Vilket bra tips, en variant med getost ska jag testa och överraska maken med då han gillar det :-D Ha en fin vecka <3

Amanda (Swedish Passport) sa...

Men alltså mums så gott! Getost på pizza är ju helt magiskt gott! :D