01 oktober 2019

Höstig lista


Hittade en höstig lista inne hos Hanna som jag också ville köra, så idag blir det ännu en lista.


Vad är det bästa med hösten?
Jag skulle nog säga färgerna i naturen när det är fint väder & myskvällar inne med tända ljus och en kopp te när det är sämre väder ute.

Vad kommer du att lyssna på?
Jag lyssnar mycket på poddar och ljudböcker när jag är ute. Min absoluta favoritpod är Adam & kompani. Just nu har jag också börjat lyssna på ljudboken "Socker, salt och nya chanser" av Claire Sandy. Jag brukar varva något spännande med något lättsamt. När det gäller musik lyssnar jag på allt möjligt, hittar ofta en favoritlåt som jag lyssnar intensivt på ett tag. 

Vad tittar du på?
Jag har oftast någon serie jag följer på Netflix eller Viaplay. En egen serie liksom :-) Sedan finns det andra serier eller filmer som jag gärna ser tillsammans med J. En serie som jag tittar på just nu är Quantico på Viaply. Är lite irriterad på vissa skådisar, men kan ändå inte låta bli att titta, ha ha! 

Vad har du för höstplaner?
Tja, det är ju mycket med husbygget på Solsidan så jag får väl svara: välja kakel/klinkers/trägolv/färger/vitvaror/blandare/kök/inredning mm :-)

Vad kommer du att äta i höst?
Mat :-) Hoppas på lite mer asian fusion, det är oftast otroligt gott tycker jag!
Jag har också en liten utmaning för mig själv i oktober, att äta någon frukt eller grönsak till varje måltid, vilket jag annars kan slarva en del med. 

Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Vill svara klänning. Såå snyggt med stövlar och lite grövre strumpbyxor. Men jag vet att det kommer att vara jeans. Alltid jeans.

Vad gör du om dagarna egentligen?
Ja, det kan man ju undra ha ha! Jobbar (sitter mest bakom en skärm), skjutsar och hämtar barn på skola och olika aktiviteter. Fixar mat/tvätt och går med hunden. Försöker dock vara ”duktig” på att ta hand om mig och går regelbundet på massage, fixar naglarna och har enkla after works med vänner en helt vanlig vardag.


18 kommentarer:

Linda sa...

Vilken bra lista du hittat jag gillar egentligen inte sådana men denna norpar jag till senare..viaplay och netflix är jättebra för man blir inte fast vid att passa tv tider..

Fnulan sa...

Åh men vännen jag har ju bestämt att jag vägrar hösten i år. Helt och hållet. PUNKT. DÄrför beslutar jag mig för att blunda för din lista <3

Åse sa...

Håller med om höstfärgerna ❤️

Anna svensson sa...

Vilken härlig höstlista, jag gillar när der blir lite kyligare i luften och man kan ta sköna promenader för att sedan lägga sig i soffan med tända ljus och under en filt kolla på någon härlig film 😊❤️

Madde sa...

Vilken bra höstlista. Bästa årstiden helt klart.

Emma sa...

Älskar dessa mysiga höst listor!
Vad roligt att fixa sitt hem så från grunden att själv kunna välja kakel och allt

Amanda malmflod sa...

Åh sådana här höstlistor är värkligen kul

Hannas krypin sa...

Vad roligt att du ville göra listan. Skoj att få läsa dina svar! Jag vill också använda mer klänningar men för min del kommer det bli mest träningskläder....

Mina sa...

Vilken rolig lista och vad kul att få läsa dina svar. Bästa med hösten är färgerna, ljusen och den friskz luften tycker jag.

Fröken Rödlök sa...

Vilken trevlig lista. Jag gillar också att lyssna på ljudbok. Föredrar feelgood men är just nu inne på kriminalare. Spännande.

jessica burman sa...

haha jag brukar också kolla på något med sambon sen någon annan serier själv. fast det sista halvåret har vi nästan inte kolla på någon serie tillsammans, så fort vi börjat kolla på något nu, så är det någon av oss som råkar fortsätta kolla när den andra somnat och så hamnar vi på olika ställen haha XD

Marie Karlsson sa...

Skulle också vilja säga klänning och grövre strumpbyxor, för det är så snyggt, men det blir för sällan =D

Therese sa...

Vilken härlig lista du fått tag på 😊 jag gillar att lyssna på poddar 😊

Jeanette sa...

Älskar ljudböcker och poddar 🙂

Therese sa...

Härlig lista, hösten är en bra (den bästa enligt mig!) tiden och du gör verkligen allt du kan för att den ska bli det :-D Fick sjukt svårt sug på en asiatisk nudelwook nu när jag läste din lista... måste åka och handla senare i dag och tillgodose den cravinden ;-D

Sofie sa...

Härlig lista, vad roligt att välja kakel och så 🙂

Therese Carlsson sa...

Vilken härlig lista ja september bara sprang iväg

Amanda malmflod sa...

Åh vilken rolig lista 😊