30 september 2019

Mardrömmar & middag

Vaknade efter en ruskig mardröm. Så ruskig att jag vaknade innan klockan ringde, och jag kände mig helt skakig. Olustkänslan satt kvar ända till lunch utan att jag kunde skaka av mig den. Undrar var det är som gör att den dröm kan påverka en så mycket?

Barnen och jag såg ett par otäcka avsnitt av en serie igår. Eller, R höll för ögonen och jag talade om när han kunde titta.. Det var dock inte alls det min dröm handlade om, inte alls.
Någon som är bra på drömtydning? ;-)


Idag försöker jag komma på banan igen när det gäller mat och planering. Handlade igår och har en bra plan för hela veckan. Då vi har mycket rester från helgen så blir det just rester till middag ikväll i Lejonkulan, men istället för att laga kvällens middag har jag faktiskt redan lagat morgondagens. Jag ligger alltså ett steg före :-) Känns grymt skönt! Och just det där att göra en plan gör att jag inte tänker på mat lika mycket som annars. Brukar du göra en matplanering för veckan?

Är i så bra fas nu att jag tänker fråga kidsen om de vill spöa sin mamma i en runda "Ticket to ride" :-)

13 kommentarer:

Emma sa...

Fy det är så jobbigt när man vaknar av en mardröm. Man får såna panik känslor som håller i sig

Therese Carlsson sa...

Ja att veta vad man ska laga alla gånger är svårt 😊.. mardrömmar är jobbiga hoppas det blir bättre

Anna svensson sa...

Usch jag hatar verkligen sådana drömmar.. får dem väldigt ofta och man får verkligen så mycket känslor av bara en dröm vilket ändå är sjukt påfrestande och konstigt överlag haha!

carro sa...

Fy har hänt mig flera gånger och det är helt omöjligt att somna om på nytt om.Tyvärr är jag dålig på att tyda drömmar.Visst är det skönt att kunna äta rester från gårdagen, det har vi också gjort idag.

Hannas krypin sa...

Usch, hatar att vakna av mardrömmar. Det är ju så obehagligt. Men så skönt att ha maten klar och att ligga steget före.

Lillan Kind sa...

Men fy, det är så obehagligt att drömma mardrömmar! Som tur gör jag det ganska sällan.
Så skönt att ligga steget före med matlagningen😊 Jag har aldrig gjort någon måltidsplanering😆

Fröken Rödlök sa...

Jag avskyr när jag vaknar av mardröm och inte får av sig känslan. Fruktansvärt.

Yela sa...

Åh de är så himla obehagligt med såna drömmar där man vaknar rädd! Hade mycket sådana drömmar tidigare men tror det iallafall för mig handlade om hjärnan som försökte bearbeta.

Amanda malmflod sa...

Fy det är värkligen obehagligt när man drömmer en mardröm så hemskt❤️

Fibrolivet sa...

Usch mardrömmar är riktigt jobbigt. Kan vara svårt att skaka av sig olustkänslan.
Vilken fin bild på dig❤️

Amanda Kanterfors sa...

Nja jag är spirituell av mig och så men drömtydning kan jag inte tyvärr. Men jag brukar också ha såna drömmar som sitter kvar länge och det är läskigt :) Tycker dock att drömtydning är intressant :)

Linda sa...

Vi brukar ha veckomöte här hemma på söndagar, går igenom allas scheman, planerar aktiviteter, delar upp hushållsysslor och gör måltidsplanering för veckan och inköpslista..sedan veckohandlar vi på söndagar med..fungerar bra när man fått in det som rutin..

Michelle sa...

Smoothie som är så gott dock
har jag faktist minskat på det vet inte riktigt varför