03 oktober 2019

På väg någonstans

Idag är en sån där dag då jag hela tiden känt att jag varit på väg till något. Jag har agerat taxi och flängt fram och tillbaka till olika destinationer. Men vem är jag att säga nej när sonen med kompis undrar om vi inte kan åka och köpa en fotboll så att de kan spela efter skolan? Eh, valet mellan att de ska sitta inne och spela Mario Kart eller Roblox eller något annat vid en skärm eller spela fotboll utomhus...svårt... nej, så klart tog jag med grabbarna och fixade en billig läderkula.


Och de 99:- var en bra investering för de var ute ända tills de blev hemhämtade för lite käk innan innebandyträningen :-)

Nu är det dags för den här chaffisen att dra iväg på nästa uppdrag - dotter ska hämtas från sin träning, check! Men sedan, sedan ska jag inte lämna hemmet fler gånger idag!

8 kommentarer:

Anna sa...

Du får inte glömma bort dig själv också! Att ge dig tid för stt vila och bara koppla av ❤️

Marie Karlsson sa...

Ja ibland känner man som man inte gör annat än att fladdra runt med toppen att de ville vara ute, toppenintiativ av dig att köpa sådan

Mina sa...

Det där känner jag igen. Taxiverksamheten är intensiv vissa dagar men ibland har man inget val. Brukar tänka det när jag skjutsar tjejerna till träningarna att deg är något bra de ska göra, då blir det enklare 😀

Amanda Kanterfors sa...

Du är verkligen så duktig och 99kr för en fotboll är ju billigt. Vila nu och återhämta dig :)

Maria sa...

Låter som en billig fotboll :)

carro sa...

Jag hade valt precis som du gjorde.Hoppas att din fredag blir lite lugnare än vad torsdagen var

Therese sa...

Ha ha ja vissa dagar brukar jag titulera mig "logistik och kommunikationsansvarig" :-D Bra investering med bollen, kul när de vill vara ute och spela istället för vid skärm, det hinns med senare under vintern då det kanske inte är lika lockande ute... Ha nu en fin fredag! KRAM

Fnulan sa...

Bra val och så jätte självklart egentligen eller hur. Stor kram