26 december 2013

Juldagen och Annandagen

Igår var det en massa fler julklappar till barnen och jag vet inte om R blev gladast över "kavlarna" eller "kalsångerna". Att kalvarna bara var en liiiten detalj till den stora bondgården eller att han faktiskt fortfarande har blöja bekom honom inte. Men på tal om blöja och kalsonger så var han sååå nära idag att göra nummer två på toaletten! Han sa "nu kommer det snart bajs" och så sprang vi till toaletten, men sedan ville han inte och det kom i blöjan istället. Och det var kanske tur det, för jag har lovat att vi ska åka till leksaksaffären när han bygger björnar på toaletten och nu har han ju redan fått så mycket nya leksaker! ;-) 


Julklappsleken blev faktiskt mer dramatiskt än på själva julafton. Min pappa rodde hem fem paket och vi andra fick ett var... 


Idag har vi mest jobbat. Bortsett från att jag spenderade 20 minuter på mellandagsrean eftersom jag behövde fylla på garderoben inför kommande skidvecka. På 20 minuter lyckades jag köpa ett par skidbyxor, två par underställ, två par skidstrumpor och ett par handskar. Och då provade jag också!


Och nu är det slut på julmaten. Eller inte slut, men nu orkar vi inte äta det mer. Lite julgodis till ska nog gå ner dock :-)

3 kommentarer:

angelijna sa...

https://www.youtube.com/watch?v=u25rP0-F_ko

lyssna på min cover av someone like u, dela gärna på din blogg och sätt gärna en tumme upp på klippet, tack på förhand peace out :)

Jenny sa...

Åhhh i år har jag inte ätit knäck som är så gott :) jag har ändå lyckats gå upp 1 kg haha. Nya tag. Kram

♥ Sojka ♥ sa...

Härliga bilder! :) God fortsättning! <3