26 mars 2009

Carpe diem och Max

Idag tycker jag att jag har varit lite duktig mot mig själv. Jag struntade i att jag hade tänkt dammsuga, handla (eftersom det ekar i kylskåpet), laga mat och slänga i ett par maskiner tvätt. Jag tog chansen, när jag fick en inbjudan att åka till Hembygdsparken så hakade jag på. Hämtade L på dagis och åkte för att snacka en massa strunt med min vän, samtidigt som L lekte med sin lilla vän och tittade på kaniner, hästar och höns. En win-win-situation liksom ;-)
Och sedan blev det hämtmat :-)

Men det känns skönt! Dammråttorna ligger ju kvar här i hörnen, så dem kan jag lika gärna dammsuga upp imorgon. Och Maxi lär inte flytta tills imorgon...

Förresten, L har en ny lek. Jag råkade hitta på en låtsasmyra härom dagen när jag kittlade henne. Jag döpte den till Max. Nu är det den ständiga leken - Mamma, var är Max? Ibland säger hon att Max är en råtta också, och jag undrar why? Vad har hon fått det ifrån?

8 kommentarer:

Anonym sa...

BRA! Bra att du struntade i handling o dammsugning! Det är så oviktigt egentligen! Man lever bara en gång! :-) Bra jobbat vännen!!!!

CharmKatti sa...

Skönt att bara strunta i såna där "måsten". Jag har kommit på ett säta att köpa tid...hushållsnära tjänster heter det visst. Ska bara få ihop ekonomin till det. ELler så anställer jag mig själv och gör avdrag, funkar det??

CharmKatti sa...

säta....? Sätt heter det.

CharmKatti sa...

Ska du se Jill Johnson på lördag?? Fy vad avis jag blev nu när jag såg det!!

Miafia sa...

Good for you!! :-) Himla bra att kunna blunda för måsten. Det är nyttigt, så det så!

L är inne i en liten djurperiod, funkar myra så funkar råtta. Snart avancerar hon kanske till elefant eller nåt! *s*
Gulligt värre.

Popprinsessan sa...

Och nu blev jag så peppad av alla era kommentarer att jag kanske struntar i att dammsuga idag fredag också ;-)
He he!

Katinka sa...

Man måste nog strunta i alla måsten ibland tror jag också. Det gagnar ingen att stressa runt jämt liksom. Låter som om du haft en härlig dag!

kvinnan med koftan sa...

dammsuga kan man göra när man känner för det....