08 oktober 2019

Lika men olika

Vår fyrbenta fluffiga, W, är en liten kontorshund, dvs alltid med mig på jobbet. Hon är uppvuxen med det och har alltid funkat jättebra på kontoret. Eller ja, hon går ju runt lite överallt och har koll på alla kollegorna :-)


Om de inte är på sina rum, eller i köket, när vi kommer om mornarna (ja, jag är sist till jobbet!) då vet hon inte vad hon ska göra. Då sätter hon sig vid trappan med en leksak och väntar :-)


Vår förra hund, doggen D, var också en kontorshund. Precis som den fluffiga, var hon exemplarisk att ha med sig på jobbet. Båda två precis, vid trappan på jobbet. Sex år mellan bilderna.

Så lika, men ändå så olika :-)

13 kommentarer:

Sandifighter sa...

Så sött skönt att kunna ha kontorshund, så känner man sig litr tryggare kanske?!
Djälv är jag ingen hundmänniska. Här är det i stället kontors katter 😂 inte för att jag har något kontor, men ändå 😉

Amanda Kanterfors sa...

Så mysigt att ha en hund på jobbet jag kan tänka mig att det gör stämningen bättre :) Eller om man har en dålig dag så blir det lite bättre med en hund där.

Mina sa...

Mysigt att ha en kontorshund. Härligt när de kan vara med och slipper vara hemma ❤

Emschen sa...

Men åh så mysigt att ha hunden med till jobbet. Våra små lurviga hade inte funkat ha med på mitt jobb tyvärr.
Fina hundar båda två.

Marie Karlsson sa...

Ohh vad fint, vår hund vi hade hade alltid min karl med sig på sitt jobb och han hade honom på kontoret, han älskade att vara där, vår vackra labrador. Så fina er hund och er förra hund var =D

Marie Karlsson sa...

https://www.apoteket.se/produkt/bisolduo-citron-eukalyptus-18-st-253876/ Denna ör det han använt, för barn från 6 år =D

Marie Karlsson sa...

https://www.apoteket.se/produkt/nipaxon-oral-suspension-25-mg-per-ml-250-milliliter-flaska-54227/ samt denna hostmedicin, det är ju just det att man ska använde det för den hostan man har, det tänker man ej på många ggr, BQ har torrhosta och då är denna perfekt =D

Ohh jobbigt att han hostat i 4 v, stackarn

carro sa...

Vad skönt att du kan ha med dig hunden till kontoret och slipper att tänka på hundvakt. Hade själv med mig mina hundar till mitt förra jobb(hunddagis & pensionat) Gade aldrig funderat att ha hund under den tiden om dom inte fick hänga med mig.

Amanda sa...

Vad skönt att kunna ta med sin hud till kontoret jätte fina hundar båda två 💞

Therese sa...

Så fina båda två, även om mitt hjärta bankar lite extra för din fluffiga krulliga då hon påminner om en bekants underbara vovve. Här är det en liten sorgsen dag, prick ett år sedan vi var tvungna att säga hej då till Bus, lovat barnen att vi ska tända ljus sen i kväll och minnas honom lite extra. KRAM

Sofie sa...

Så himla söta. Vad roligt att hon kan följa med på jobbet 😁

Becka Lindhe sa...

Vi är hundvakt nu i några dagar det ska bli mysigt faktiskt!
Hundvakt till en husky 🥰

Popprinsessan sa...

Kollegorna gillar det, vi är inte så många på företaget. De saknar henne när hon inte är med av någon anledning.