24 mars 2019

Kalashelg & cykeltur

Det har varit en riktig kalashelg! I fredags var det god middag hos vänner. En trevlig kväll som avslutades med att båda barnen hann somna innan taxin nådde hemadressen, vilket är väldigt ovanligt. Men fredagar är fredagar!

I lördags var det kusinkalas och firande av barnens ena kusin. Också en trevlig kväll och det visade sig att jag visst är ganska bra på fotbollsspel, ha ha! Iaf mot en åttaåring :-)


Idag var det fullt ös på hemmaplan då R hade kalas för 12 av sina kompisar. 12 stycken 8-åriga grabbar fyllde huset och avverkade dansstopp, hela havet stormar, ballonglekar och en piñata innan de sockerstinna lämnade huset med discokulor och både ketchup och chokladsås både här och där :-)


När sista lilla gästen blivit hämtad plockade familjen fram - & dammade av - cyklarna för en första gemensam cykeltur det här året. Riktigt härligt - man måste ju passa på när det är sol på himlen!

Sedan har kvällen avslutats med Superhjältarnafilm, förhör av muskler på latin & bygge av nya leksaker/födelsedagspresenter. En ganska bra helg ändå!

5 kommentarer:

Sara sa...

Ganska bra helg? Jag tycker att det låter som en väldigt bra helg jag!

Johanna sa...

åh vilken kalas helg! Härligt och damma av cyklarna! Jag måste köpa mig en cykel!

Sanna sa...

Verkar som du haft en superhelg :) härligt när man förstå gången tar den där cykelturen i sol ��

Madde sa...

Ni har verkligen haft fullt upp med kalas och massa annat roligt. Saknar detta med barnkalas nu, men det kommer väl, då sessorna blir lite större.

carro sa...

Hur löste ni det med att barnen somnade i taxin på vägen hem?Låter som ni har haft fullt upp med så många barn och kan tänka mig att ni var trötta efter kalaset.Gud vad härligt med en cykeltur i solen