27 februari 2019

Hosta, honung & helg

Jag säger bara, stackars, stackars alla er som åkt på influensan. Jag har "bara" hosta och jag är helt slut! Med tanke på att jag inte sovit många sammanhängande timmar sedan vi åkte hem från USA så blev det ett besök hos doktorn idag.

Läkaren idag sa att te med honung funkar lika bra som vilken hostmedicin som helst. Och att hostmedicin förlänger sjukdomsförloppet. Men hon skrev ut en liten flaska som förhoppningsvis
gör att jag får sova mer än 20 minuter innan det är dags för en hostattack! Det är inte bara jobbigt att hosta, jag har också helt öm i bröstkorgen av allt hostande. Lite som träningsvärk utan träning.


Den stora loppan har också varit hemma idag med ont i halsen. Passade på att ta med henne också till doktorn när jag ändå skulle dit, bara för att kolla. Vill ju minimera alla risker att vi inte ska vara pigga nog i helgen, då nytt äventyr står på agendan. Att ta det lugnt är inte riktigt helt synonymt med den här familjen :-)

7 kommentarer:

Johanna sa...

Usch inget kul med hostan, hoppas det hjälper med honung och ev lite hostmedicin

Anna sa...

Usch, det är verkligen mycket som går nu. Hoppas att ni slipper undan influensan i alla fall. Jag brukar också köra te med honung, men hade ingen aning om att läkare rekommenderar det framför hostmedicin. Hoppas att det hjälper!

Fnulan sa...

Jag var döende en vecka. Jag håller alla tummar för att det "bara" blir hostan och inget mer. Kram på dig fina vännen

Sandra sa...

Hoppas ni mår bättre snart. Hosta är så jobbigt. Det fanns ju nått som hette vicks förrut, vet inte om det finns kvar, minns att det hjälpte.

Madde sa...

Peppar, peppar, men jag har hållit mig frisk. Så många som är sjuka runt omkring men för en gång skull har jag klarat mig,

Liw sa...

Tack och lov har vi klarat oss hela familjen. Tror det värsta hade varit om vi hade fått vinterkräksjukan. Vanliga influensan är helt okej i jämförelse. Fast det skulle kanske inte säga den dag jag ligger där med influensan. Har en tendens att glömma hur dålig man mår när man är riktigt sjuk. :)

Lillan sa...

Ja influensan tog mig 2 gånger denna gång inte kul alls :(