13 januari 2019

Solsidan, skogspromenad & småregn

Vilken härlig helg vi har!

Långa promenader igår, med en numera smutsig fluffig fyrbent. Bastu. Varm choklad och reseplanering med grannarna. Middag hos de andra grannarna -  med sååå god mat och en efterrätt som barnen älskade. En stund i soffan med en ny bok och tid för återhämtning mellan promenaderna.


Idag tog vi lite sovmorgon. J startade med en morgonbastu och jag tog en promenad i duggregnet med den fluffiga fyrbenta och R med sin radiostyrda bil. Dagen har flutit på. Barnen har gjort slime och maken och jag surfat på designer till ett nytt sommarhus. Det är dock inte lätt! Det är lättare att veta vad vi inte vill ha...

En skogspromenad med grannarna och hela hundgänget är avklarad. Ingen av oss längtar efter att åka hem. Men det blir hemfärd i em/kväll, jag tycker att det blir lite för tidigt imorgon. Det är lugnt och skönt här, lite småregnigt utanför och en brasa sprakar mysigt bredvid mig inomhus. Tror att jag ska hämta den där boken jag påbörjade igår..

2 kommentarer:

Fnulan sa...

Vad duktig du är som kommer ut, jag önskar att jag också gjort det, behöver nog en hund..

Therese sa...

En sådan helg hoppas jag på kommande helg, och nyfiken blir man, vart planerar ni er resa? :-D