05 januari 2015

Pannkakslunch

Under vår nyårsmiddag på Morgons steakhouse på Oahu hade vi en servitör från Maui som gav oss lite tips på vad vi skulle hitta på här.

Ett av tipsen var att inte missa Café des Amis i Paia. En liten creperia i bohemstil. Det passade oss perfekt med pannkakslunch efter vår misslyckade vulkanutflykt så vi styrde kosan mot Paia,


Det var otroligt mycket folk på det lilla stället och det stod folk på kö utanför, vilket vi också fick göra innan vi fick ett bord. L testade pannkaka med banan & choklad, R en enkel pannkaka med jordbgubbar vid sidan och J och jag testade en matvariant med skinka och ost och så en pekannötsvariant till efterrätt. Yummie för båda!

Hela Paia verkar vara ett skönt ställe! Det verkade vara ett bohemiskt "love & peace"-samhälle med mycket små butiker och  matställen, precis vid havet. Mycket mer Hawaii-känsla över det än tex Honolulu och Waikikki-beach. Jag skulle lätt kunna tänka mig att spendera en dag eller två i Paia. Och jag tror nog att barnen skulle kunna tänka sig ytterligare en lunch eller två på Cafe des Amis!

1 kommentar:

Jenny sa...

Diiit vill jag och gärna pecan som är min favorit ��kram