10 december 2014

På min arbetsplats

En bild från min arbetsplats symboliserar lucka 9.
Och det här är min vy från mitt skrivbord på jobbet. Vi har väldigt öppen planlösning i kontorsdelen, även om alla alla har egna rum.

Jag jobbar tillsammans med J, min man är alltså min chef. Han var min man när jag började jobba i företaget, och inte tvärtom ;-)

När jag varit föräldraledig med L och kom tillbaka till mitt dåvarande jobb kände jag att det inte var roligt längre. Jag pendlade och var alltid stressad. Mina och J:s tjänsteresor krockade nästan alltid viket bidrog till min stress. Vi tog gemensamt beslutet att jag skulle börja jobba i företaget. Vi gjorde tom en lista med +- innan vi tog beslutet.

Vi är ett härligt gäng på jobbet, som ofta har kul tillsammans. Vi försöker få till en något familjär känsla på jobbet också och det första man kommer till när man kommer upp för trappan är den öppna köksdelen. Där börjar vi alltid dagen med frukost och kickar igång arbetsdagen tillsammans.

Och ja, plussidan på vår lista blev längre än minussidan :-)

1 kommentar:

Theresa sa...

Det låter som ett trevligt sätt att starta dagen på med arbetskamraterna!!!