04 december 2014

Älskad & saknad

Lucka nr3 i adventskalendern innehåller en bild på någon jag älskat i år. Och en älskad liten familjemedlem som inte finns med oss längre är mitt val. Detta är en av de sista bilderna tagna på henne, under hennes sista promenad. 

♥ Vår fina doggen D 

Saknaden är stor. Visst är det skönt att slippa kvällspromenaderna nu när det är ruggigt mörkt och kallt ute, men det är också en saknad att inte ha de där promenaderna för att få lite energi och rensa skallen lite. Eller för att prata en stund med en god vän.

Och visst kunde jag bli knäpp när hon inte lyssnade eller var ute på tomten på kvällen och inte kom när jag ropade eftersom hon doftade efter någon vildkanin. Men det var också väldigt mysigt att ha henne bredvid barnens sängar vid nattning, eller under bordet när vi åt. Just det var för övrigt bra på många sätt ;-)

Saknar att höra tassarna som trumpinnar i trappan när ett köksskåp eller kylskåpet öppnades och jag saknar den där nosen som buffade på armen när hon ville ha mer kel. Det är lite tomt utan vår fina doggen D ♥ 


2 kommentarer:

Theresa sa...

Så fin! Förstår att saknaden och tomheten är stor! Bävar inför dagen då våra katter försvinner... ������

Jenny sa...

Usch ja måste kännas tomt, en vän som varit en så nära i så många år. Massa kramar till er. Jag saknar dig <3