16 november 2014

Objudna gäster..

Trodde att det skulle bli en energisamlande helg. Men så blev det inte riktigt...

När vi kom fram till stugan tog det inte lång stund innan jag lokaliserade att vi hade haft besökare.. Små rackare som lämnat lite spår efter sig i köket... Små svarta pluttar var beviset och snart insåg jag att det av mannen kvarlämnade oöppnade Ballerinapaketet inte var oöppnat längre...

Panikkänsla! Ville inte ens tänka på hur L skulle reagera om hon upptäckte det. L som redan är rädd för eventuella spindlar i duschen här på Solsidan... Plus att jag själv fick ont i magen av oro över var de små inkräktarna höll hus.


Vid sänggående lokaliserade jag en liten rackare som smet in i en nisch där vi har dammsugaren. Efter en stunds teamwork hade J fångat in krabaten i en påse och gick ut med den. Sedan kunde jag inte sova. Finns det en finns det flera, var min tanke.

Efter lite sporadisk sömn vaknade R vid fem och var av med sin Ninis. Han somnade om, och jag slumrade till. Tills jag hörde det... Något i vardagsrummet. J fick gå upp med en ficklampa och jodå, en liten rackare till...Fast den var lite snabbare så han såg inte vart den tog vägen.. Gissa om jag kunde somna om då??

Klockan sju öppnade affären och J fick stå på låset för att köpa musfällor som han laddade direkt när han kom tillbaka. Då somnade jag lite av ren utmattning ;-)

Vi hade ingen tur med fällorna under dagen och jag hade lika svårt att somna igen.. Vid halv sex var det dags. En mus hade fastnat i en fälla så J fick gå upp och fixa. En knapp timme senare small det igen. Nästa, men den hade tur och slapp undan. Härligt.... Not! Fast bara några minuter senare small det igen och då var den (förhoppningsvis samma) fast. Ahh! Jag blir knäpp och längtar faktiskt lite hem nu. Ogillar objudna gäster...

7 kommentarer:

Therese sa...

Näääää fy! Inte skoj med sådana gäster... Hoppas ni blir kvitt dem och det FORT! Kram

Anonym sa...

Usch möss har vi haft så det räcker o blir över när vi bodde på vår gård! Möss i kläderna, maten, soffan.. Men min hund är extremt duktig musfångare så hon jobbade dygnet runt somliga dagar. Såg jag något ropade jag bara på henne så kom hon till undsättning blixtsnabbt!
När vi byggde huset hotade jag snickarna att om jag ser en mus så ska jag personligen fånga den och lägga i deras säng. De tog mig nog på allvar för har minsann inte sett en enda än!

Maria sa...

Fy för möss!!
Det är ju ett helsike att bli av med dem igen…
Hoppas att ni har haft en bra måndag.

kram kram

cecce sa...

Aj aj…trist läge! Förstår dig..haha! Hoppas ni lyckades fånga in alla möss till slut i alla fall och att du hunnit komma ifatt med sömnen.

Vi måste se snart! En riktig go-jul-fika hade varit på sin plats. Tycker du inte? När kan du?

Kram Cecce

Emelie - Mamma till Malte sa...

Huvva, förstår att det var svårt att somna :( usch!!

Helen.HUSnrNIO sa...

Det är verkligen äckligt med möss. Minns att vi ett tag hade det i vårt förra hus på landet. Jag låg i soffan fdramför öppna spisen och så kilade det förbi en på mattan på golvet. Tvi vale!

Igår upptäckte jag att vi har dem å besök i förrådet och i garaget. Gräsfröpåsen i förrådet och fågelmatspsåen i garaget hade det mumsats i.
Får bli en rad med fällor för uh så äckligt det är även om det så klart är äckligare att ha dem inomhus och försöka sova när man bara tänker på att de snart springer över en i sängen är ju på stört omöjligt!


Jenny sa...

Usch vi hade en på besök för något år sedan...i köksskåpet, men jag var så rädd att den skulle hitta till där vi sover lr liknande... sån panikkänsla. Hoppas ni får bort dem. Kram