31 oktober 2014

Trick or treat!

Vaknade upp och insåg att skatorna eller andra flygfän mumsat på våra pumpor medan vi sov...Grr! Som tur var hade de inte orsakat allt för mycket skada och våra övriga Halloweenförberedelser förflöt bra.

Samtidigt som L:s kompis dök upp kom det första utklädda sällskapet för lite Trick or treat och vi bjöd på lite godis innan vi själva gick ut för att hälsa på hos grannarna.


Eftersom jag tycker att det är lite knepigt med en sån här ny företeelse som Halloween är i Sverige, så hade jag gjort små marängspöken som barnen bjöd på när de önskade Happy Halloween istället för att bara säga Bus eller godis.. Spökena hade jag fått tips om hos Helen med bloggen Husnrnio och de verkade uppskattade.
Förra året var vi inte i Sverige under Halloween, utan i USA där det var en fantastisk folkfest där alla var engagerade. Det var mängder av godis och galet mycket utsmyckningar i trädgårdarna. Folk satt utanför sina hus och alla var glada. I år tyckte jag att det var roligt även här hemma, då det var mycket utklädda barn i rörelse i kvarteren precis när mörkret fallit. Nästa år hoppas jag att J är hemma och kanske vi tom kan ha en liten Halloweenfest :-)

1 kommentar:

Therese sa...

Kan tro att det måste varit en upplevelse att få uppleva Halloween i USA! Här i norr har det fått halvdant genomslag å jag är en sådan som gillar allt el inget, så jag är kluven. Har gått all in några år och barnen har då haft spökfest, med monsterjakt och ansiktsmålning, men i år blev det just inget, men barnen var nöjda ändå... Å det är ju huvudsaken! Men nästa år ville Luran på spökdisco... så då får man väl se till å fixa det då ;-) Önskar dig en fin vecka, å hejja så bra det går med nattblöjan, skoj! KRAM