17 september 2014

Feber & besvikelse

Idag var en passande dag för L att få cykla hem själv från skolan. Nu är det ju egentligen inte något längre avstånd, men det är en del gator att korsa. Det passade så bra eftersom jag och febrig R var hemma.


Det var en stolt och glad tjej som kom hem, precis enligt plan, och hon vill gärna cykla imorgon också. Hon kom hem precis när jag tvingat R att sova lite. För trots feber skulle han i n t e  sova. Nej, han var inte trött...

Nu har han ännu högre feber och vill inte sova nu heller. Trots Alvedon. Eftersom jag satt igång ett litet projekt på L.:s rum så skulle hon sova i vårt sovrum eftersom pappa J ändå inte är hemma. Och nu med febrig lillebror så bäddade jag ner båda barnen och satte på en ljudsaga. Tyvärr tjoades och tjimmades det en del och trots varningar så tystnade de inte så jag var tvungen att flytta på L. Trist och kanske orättvist, men nu är det ju R som har feber och som jag vill ha nära under natten.

Tråkigt att det ska bli ett sådant avslut på en annars bra dag. Och jag blir lite besviken på mig själv som aldrig lär mig.. Här har det serverats glass idag (så klart man ska få glass när man har feber och då får ju syrran också) och jag har satt igång med projektet till L. Tror alltid att de ska visa lite tacksamhet och då till exempel kanske inte ligga och tjattra när jag sagt till gång på gång. Men de är ju bara barn. Och jag lär mig aldrig och blir lika besviken varje gång...

6 kommentarer:

Maria sa...

Ja, att man aldrig lär sig....
S cyklar också varje dag numera. Eftersom hon vägrar fritids har hon inget val ;)
Krya på R ordentligt!!

kram kram

Livet på Citronodlingen sa...

Jo, den känslan har vi nog allihop lite då och då... Ibland känns det som att dom känner på sig att mamma för en gångs skull ska göra något hon gillar och då gör dom vad dom kan för att INTE somna...
Hoppas febern gått ner lite!

Tina sa...

Man lär sig aldrig vännen! Hoppas det känns bättre idag och att R mår bättre idag också! KRAM

Maria sa...

Jag smygkörde också efter S den första veckan, kunde inte låta bli.
Nu har hon ju mobil så hon ringer när hon kommer till skolan, ringer innan hon kör från skolan och när hon kommer hem, då har man ändå lite koll och vet när hon ger sig iväg.
Men jag gillar det inte alls!! De har inte den koll på trafiken man hade önskat....

Hoppas att R mår bättre idag!

Kram

Ötjejen sa...

Åh, ja, samma här. Man tror verkligen att de kan skärpa sig om man skämmer bort dem lite extra, men nog tusan fungerar det inte och man blir lika besviken varje gång.
Hoppas R mår bättre!
Ja, hoppas sååå att ni kan komma på eventet! Är ju på en vardag, så förstår om det kan vara knepigt att ta sig upp, men det kommer verkligen att vara värt det, jag lovar!
Dessutom hoppas vi verkligen på ett högt deltagarantal, så att företagen ser att det är värt att satsa på event även på västkusten!

Kramar!

Therese sa...

Stort att få cykla hem själv, nu brukar Bogge få gå hem själv från dagis som ligger ca 150 m från vårt hus, men Luran får jag skjutsa då det är längre till skolan... Men när hon blir äldre kan hon ta bakgatorna dit :-) Hoppas lillen kryar på sig från febern! KRAMAR