18 augusti 2014

Sommaren och vardagen

Det har inte bara varit rosaskimrande moln över Solsidan. Det har också varit mycket tjaffs med barnen, extremt mycket getingar och en hel del tvätt eftersom liten kille håller på att sluta med blöja.

Det har inte blivit många bad för mig denna sommaren, iaf inte i juli eller augusti, på grund av den opererade foten. Men det har inte stört mig.

Och det som har legat över oss de senaste två veckorna är så klart beslutet för doggen D.....


Det var säkert en av anledningarna till att vi inte ville åka därifrån. Vi ville skjuta på vardagen ett tag till. Och leva kvar i den sköna lunken vi haft i sommar. Vi har varit uppe länge om kvällarna och sovit länge om mornarna - de mornar vi inte haft besök iaf. Vi har badat (eller, de andra har badat) och ätit mängder av grillat och glass. Vi har umgåtts med familj och vänner, maken har fått sitt båtåkande och jag har läst pocketböcker. Precis enligt plan.

För det har varit en helt underbar sommar! Trots de där sakerna jag nämnde ovan. Den bästa sommaren vi haft tror jag nog. Vi är så glada över smultronstället vi hittat! Det är vår andningspaus från vardagsstressen. Den där stressen som jag ska försöka att undvika den här hösten. Eftersom dagis är stängt idag men skolan börjat så har R och jag en hemmadag. En handlingsdag då veckans mat ska planeras och inhandlas. Nya tider ska skrivas in i kalendern och regnställ och gummistövlar ska packas till dagis. Planering för att undvika stress. Har ni några bra tips för att slippa stressa i vardagen?

1 kommentar:

Theresa sa...

Önskar jag hade bra tips... Förbereda allt som går, plocka fram kläder osv... Jag har gjort veckomatsedel och tycker det är himla skönt! Nu har jag för 3 veckor framöver och tänker mig en veckohandling inför kommande vecka på söndagen... Men ni hade ju tänkt lika redan så det blev ju inget tips! ;-) Kram!