28 augusti 2014

Skaldjur, spicy thaimat & snygga skor!

Igår var jag ute och käkade med en av mina tjejgäng. Vi testade ett nytt ställe i stan, JouSan - asiatiska tapas. Det var supergott och väldigt trevligt! Älskar tapas och att sitta och småäta och prata och detta kändes nytt och fräscht. Snöade in lite på skaldjur och jag kände mig precis så där lagom mätt så att jag till och med orkade med efterrätt :-)

På tal om asiatiskt så åt jag också en supersmarrig middag i Sopot förra fredagen. Det blir mycket skriverier om Polen nu, men det var otroligt mycket trevliga intryck!


Jag skrev ju tidigare att mat verkade vara ett genomgående tema för Polen-resan. Vi välkomnades på Sheraton Sopot Hotel  och restaurang InAzia med bubbel och med kockarna som välkomnade oss in i sitt kök där vi fick röra lite i grytorna!


De hade valt ett thailändskt tema för vår femrätters- (!) middag och det var fantastiskt gott alltihopa! Otroligt roligt att bli bjuden på en meny som någon annan komponerat ihop. Det var många rätter som jag inte skulle ha valt om jag suttit på en restaurang med menyn framför mig - men framöver kommer jag förmodligen att göra det! Den starka men fräscha salladen var ett sådant exempel, liksom tapioka pudding som var en härlig avslutning på den starka middagen. För alla rätterna vara ganska spicy :-)


Med magarna fulla av thaimat tackade vi den trevliga personalen på Sheraton Sopot och åkte vidare för att shoppa lite på Polens största shoppinggalleria Riviera. Som vanligt var jag bättre på att shoppa till barnen än till mig själv, men två par skor blev det faktiskt till mig denna gången. Även om det inte var helt lätt att prova skor med min onda fot... Men snygga var dem!

3 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Men så gott det ser ut på alla tallrikarna!! Kul att prova nya rätter och smaker också.

Glöm inte sjuan ikväll då... Klockan 21 och att somna är totalt uteslutet det ;-)

Kram

Tina sa...

Åh det ser verkligen gott ut! Kul att prova något nytt! Önskar dig en fin helg vännen! KRAM

Nina - Glamourmamman sa...

Femrätters thaimeny?! Fasen, jag skulle varit med :-D

KRAM