10 juli 2014

Underbar present

Fick en helt underbar present igår när jag kom ut från ortopedkliniken och mötte upp mamma och L. L hade själv klivit in i bokaffären, gått fram till en säljare och sagt:

Hej! Jag ska köpa en bok till min mamma, hon har precis opererat sin fot. Hon gillar lite läskiga böcker, men inte jätteläskiga.

Och så fick hon ett tips på en bok, tog den och gick till mormor och sa:
Den här har jag fått tips på, den ska jag köpa till mamma!

En av de finaste presenter jag fått! En bok (som jag inte läst och som faktiskt verkar vara min stil!) och två magneter. Tyckte att tanken var helt underbar av L! Min fina, fina, duktiga tjej! Att hon sedan lät mormor betala får man väl se som business smart ;-)

2 kommentarer:

Fröken M sa...

men åh va genomtänkt och gulligt !!
Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Mammahjärtat slår stort på sådant! :)