15 februari 2014

Knasigt kalas

Igår hade vi födelsedagskalas för barnen, eftersom båda barnen fyller år inom kort. Det var en lite knasig dag och jag har i princip nada kort från dagen. Första året jag inte har några kalaskort! Och pappa, som brukar vara mästerfotograf vid sådana här tillställningar var inte med eftersom han hamnade på sjukan istället.

Det började lite småstressigt, fast egentligen inte alls stressigt eftersom vi plötsligt trodde att gästerna skulle komma en timme innan vi bjudit dem... Vi stod klara och tyckte att det var lustigt att ingen kom i tid... Ha ha!


Barnen fick en massa presenter och hade fullt upp att leka med allt under kvällen. Kusinerna hjälpte glatt till. När det sedan var dags för efterrätt (L hade önskat mjuk äppelkaka istället för tårta och så fick det bli. Btw, hade jag missat en rad i receptet så jag fick byta recept mitt i tillagningen eftersom det uppenbarligen skulle vara mandelmassa i,vilket jag inte hade hemma...  Jag skrev ju knasig dag!) ställde jag inte äppelkakorna på bordet, men kom sedan på att vi ju faktiskt hade köpt ljus för att sätta i så jag fick bära ut kakorna igen. Snabbt i med 8 hjärtformade ljus i den ena och fyra fotbollsljus i den andra, tände vekarna och  med hjälp av J bar vi ut kakorna igen och sjöng för barnen. När vi hurrat och barnen blåst ut ljusen påpekade J:s moster lite försiktigt att R väl inte fyller 4 år?? Och  nej, helt riktigt, han fyller tre år! Det var fyra ljus i förpackningen och lite småstressad som jag var slängde jag liksom bara på allt. J reagerade ju inte heller. Som sagt, knasig dag! Tur att ingen tog kort kanske...


Får kanske låta barnen klä på sig sina kalaskläder och posera så att jag får ett foto till årets fotobok...

4 kommentarer:

Tina sa...

Hihi! Oj så knasigt det kan bli ibland! Men jag hoppas ni hade ett mysigt kalas ändå vännen! KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Haha!
Jag har aldrig tagit fel på ljusen men dock glömt vimplar och annat som jag och W hade suttit och pysslat ihop med stor möda kvällen före ett av kalasen.
Är ju så kul att ha kalas och bli firade så det gör ju inte så mkt sådant där :-)
Trevlig söndagskväll!

Maria sa...

HaHa, så tokigt det kan bli :)
Hoppas att ni har haft en bra söndag också.

kram kram

Veronica sa...

Tack så mycket. Det var både gott och trevligt. Hoppas kidsen är nöjda med presenterna och hoppas att din pappa mår bättre. Kram