01 januari 2014

Nytt år!

Oj, nu är det plötsligt ett nytt år. 2014. Undrar hur många dagar det tar att lära sig skriva det..
Det nya året firades in med god mat, familj och en massa raketer här i Vemdalen.

Svägerskan hade dukat fint i vitt, lila och silver och vi njöt av hummerceasarsallad till förrätt, oxfilé med potatiskaka och rödvinssås tillsammans med baconlindad sparris till huvudrätt och tills sist marängsviss. Mucho smarrigt!


Alla fyra kusinerna försökte hålla sig vakna med hjälp av paddorna :-) R orkade inte hela vägen men jag lovade att väcka honom när det var dags. Han var väldigt begeistrad över fyrverkerierna men var samtidigt rädd. När klockan äntligen var midnatt så bestämde han sig snabbt för att stå inomhus tillsammans med sin kusin och kolla på alla "pangare" i olika färger.

Jag var trött efter ett par dagar med skidåkning och med min kommande skidlektion klockan nio på nyårsdagen i bakhuvudet så det blev inget sent nattsuddande. Och det är förmodligen första nyårsdagen ever som jag ställt väckarklocka!

Hoppas att alla hade en härlig kväll och ett fint avslut på det gamla året! Nu kör vi igång ett nytt år med en massa nya möjligheter!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag ser fram emot det nya året och önskar dig det bästa. Kram

Livet på Citronodlingen sa...

För oss blev det en tidig kväll. Vi var hemma strax efter 10 eftersom en viss bestämd liten dam bara vägrade att somna hemma hos farmor och farfar och bara blev grinigare och grinigare... Vi hann inte ens ut från parkeringen innan hon somnade i bilen.

Anonym sa...

Helt rätt inställning! Gott nytt 2014.