15 januari 2014

Dagens ros



Köpte en ny Pop-overall till R under hösten. Efter förra veckans lek i allt annat än snö var det läge att tvätta den. Trodde att jag skulle kunna spola av den och torka, men ha, ha - nej. Tvättade den och skulle hänga up den på badrummet under natten för torkning då den droppade en del vatten.

Hängde den på vår handdukstork, en lodrät stång liksom. Insåg att det var risky att hänga i själva "hanken"/hängaren i nacken på overallen så jag hängde liksom hela overallen över toppen på handduksstången. Efter 30 sekunder ramlade overallen ner med ett "ritsch" och overallen sprack i sömmen i nacken. Big time.

Under alla år, sedan L föddes, dvs snart 8 år, har vi haft overaller, jackor och några termobyxor från Pop och det har aldrig varit några som helst problem. Inget ytterplagg har tidigare gått sönder, inte ens på knäna.

Polarn o pyret var det inga diskussioner. Det var för stor söm att laga så det var bara att ta en ny overall. Det är service! 

6 kommentarer:

Maria sa...

Vi har också haft PoP ytterkläder till S sedan hon föddes & de är helt galet bra!! Har aldrig haft ett plagg som gått sönder och de går att använda år efter år. Har sålt vinterjackor från S som hon har använt två vintrar och de har varit som nya. Det är kvalité det :)
Och att det är bra service i butikerna gör det hela ännu bättre ;)

KRAM KRAM

Camilla sa...

vilken härlig färg!

nockinocki sa...

Härligt med bra service. Tycker också att färgen är underbar.
Kram

cecce sa...

Tummen upp!:-) Härligt när man får bra service…underlättar en hel del och man kommer gärna tillbaka och handlar!

Hoppas allt är bra med dig! Tiden går så fort och man hinner inget annat än att jobba typ:-) Hade varit kul att ses:-)

Kram Cecce

Tina sa...

Ja det är verkligen service det! Vilken snygg färg! Jag älskar turkost. Önskar dig en fin torsdag finaste! KRAM

Skorpan & Loppan sa...

Det är ju så det ska vara, synd bara att det är så många företag som inte förstår det...