20 december 2013

En gång till..

Lämnade julstressen hemma och åkte till Solsidan en sväng för att kolla status efter senaste stormen. Trots en hyffsat tidig beställning av julkort har de inte kommit ännu och jag börjar tro att Posten slarvat bort min leverans... Nu känns det iaf ganska kört att få ut några julkort till julafton...

Till råga på allt har den där halsbacillusken som jag hade för några veckor sedan verkat komma tillbaka. J har i veckan varit så där förkyld som bara en man kan vara, och jag har haft ont i halsen. Idag slog det till med ordentlig kraft och jag har rejält ont. Har aldrig (peppar peppar) haft halsfluss men den här gången börjar jag undra med tanke på hur ont det gör.. Precis vad jag behöver.


Nu har jag klagat klart och försöker att bara vara. Här är lugnt och skönt och man hör hur vågorna slår in mot land. Det är kolsvart utanför fönstret och jag dricker en god kopp hett te.. Enda fördelen med att jag har ont i halsen är väl att jag inte trycker i mig något onyttigt...

Happy friday!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag kunde ju kommit förbi en stund ju :) men det kanske är en stund då du ville vara själv. Hoppas att du blir bra snart och får vara frisk toll jul. Kram

Tina sa...

Usch för dessa baciller! Jag hoppas verkligen att ni får vara friska till jul vännen! KRAM

Stenströms Bloggeria sa...

Hoppas ni kryar på er och får en riktigt fin jul
God jul och gott nytt år önskar jag dig och din familj
Kram

cecce sa...

Näää…inte halsfluss!! Stackare…inte precis det man vill ha strax före jul. Hoppas du snart blir bättre.

Själv ska jag ut och handla julklappar. Alltid i sista minuten:-)

Kram Cecce