01 december 2013

Att övervinna rädslor & ta mogna beslut på en och samma helg!

Mammaboosten i onsdags pratade Martina Haag om att övervinna rädslor och igår övervann jag en av mina. Jag gick upp på vinden! Jag lyckades skruva ner L:s bokhylla och lyfte bort den, för att sedan kunna öppna ner vindstrappan. Fast jag knackade först i taket lite så att eventuella små möss skulle bli rädda för mig och gömma sig. För det är det som är lite av rädslan - att när jag fäller ner trappan också ska få lite gäster på köpet - även om det aldrig hänt. Och även om vi inte har några som helst tecken på att det skulle finnas möss på vinden. Och jag lyckades bära ner de tre lådorna med advents- och julsaker helt själv! Tjoho för mig!

Såå, jag putsade alla fönster och började adventsfixa. Hann få upp en del innan de var dags för tjejfest och dragshow med Champagne Safari som körde schlagertema. Och schlagertema kan ju aldrig bli fel ;-) Stämningen var hög och det var en trevlig tjejkväll. Jag tog dock ett moget beslut att åka med kvällens chaufför hem ganska tidigt med tanke på min förkylda vecka, trista hosta, ihängande huvudvärk, hosta och heshet.

Och det var grymt skön att få sova ut efter att bara ha varit upp en gång och shotat lite Cocilliana!


Efter hämtning av barnen och bjudning av söndagslunch hos svärföräldrarna har jag fortsatt med adventsfixandet. Jag har spelat julmusik för första gången det här året och hängt upp julstrumpor både här och där ;-) Nu har vi provtänt alla ljusen och det börjar bli dags att krypa upp i soffan. Har ett antal avsnitt av Bron att beta av!

2 kommentarer:

Tina sa...

God morgon vännen! Heja dig! Vad duktig du var som gick upp på vinden! Låter som att du har haft en skön och mysig helg trots att du inte mår riktigt bra! Jag hoppas att du mår bättre snart finaste! KRAM

♥ Sojka ♥ sa...

sv:Tack själv och ursäkta mitt sena svar! Varit lite mycket! Super skoj att umgås med dig så det hoppas jag händer snart igen! <3 KRAM